Multa lume isi doreste ca Apple sa lanseze telefoane si computere mai accesibile pe care sa si le poata permite practic oricine. Multi au cerut in mod expres acest lucru si au sustinut ideea prin diferite argumente care aratau ca un iPhone mai ieftin, de exemplu, ar putea ajuta compania Apple sa fie mult mai puternica in lupta cu smartphone-urile Android. Apple nu pare sa fi ascultat prea mult de acesti oameni, iar atunci cand a dorit sa lanseze un iPhone mai ieftin, a esuat. iPhone 5c poate fi considerat o tentativa a Apple de a intra pe piata telefoanelor ieftine, insa nu vorbim despre o tentativa reusita pentru ca: 1. iPhone 5c a fost un telefon foarte scump si 2. nu a oferit aceeasi experienta de utilizare ca si iPhone 5s sau predecesorul sau, iar consumatorii nici nu au stat pe ganduri atunci cand a venit vorba sa aleaga intre cele doua.
Piata isi doreste in continuare un iPhone mai ieftin si, de ce nu, un Mac pe care sa si-l permita orice buzunar, insa Apple pare sa nu mai fie deloc tentata de acest tip de produse. Intr-un interviu acordat celor de la Re/code, Greg Joswiak, vicepresedinte executiv al Apple, a raspuns la o intrebare care atingea posibilitatea ca Apple sa lanseze iPhone-uri sau Mac-uri mai ieftine intr-o incercare de a creste cota de piata. Fara a sta deloc pe ganduri, Joswiak a respins din temelii aceasta idee.
Negatia lui Joswiak a fost urmata de o explicatie ceva mai pe larg. Acesta a amintit publicului greselile facute de compania Apple in anii ’90, pe cand conducerea de la acea vreme a companiei lansa produse ieftine intr-o incercare de a castiga cota de piata si nu neaparat de a oferi consumatorilor o experienta de utilizare mai buna. “Faci o greseala ca aceia o data in viata, nu si a doua oara” a spus Joz. Obiectivul companiei Apple, in momentul de fata, este sa creeze cele mai bune produse care sa ofere cea mai buna experienta de utilizare. Mai mult, Joswiak a declarat ca ideea Apple este sa dezvolte un produs mai bun care sa ofere o experienta mai buna, tintind astfel o piata mai bogata chiar daca asta nu ii face lideri pe piata.
Strategia Apple de a vinde telefoane si computere scumpe si foarte scumpe nu a dat deloc gres. Daca ne uitam la Mac, acestea au vanzari din ce in ce mai mari, iar in ceea ce priveste iPhone, nu putem spune nimic altceva decat ca piata prefera ceea ce ofera Apple si nu competitorii sai, in pofida pretului. In momentul de fata compania Apple inca lucreaza din greu sa produca suficiente unitati de iPhone 6 si iPhone 6 Plus pentru a acoperi cererea uriasa de pe piata chiar si in conditiile in care aceste telefoane au preturi egale si mai mari decat iPhone 5s sau telefoanele precedente.