Una dintre problemele comune care afecteaza dupa un anumit timp pe unii posesori de iPhone si iPad sunt legate de functionarea butoanelor vitale in iOS – principal (home) si adormire/trezire (power). Fie ca terminalul nu mai raspunde prompt dupa actionarea lor, fie ca nu raspunde deloc la apasarea lor, problema afecteaza foarte mult experienta de utilizare, iar, in cazul butonului principal, face imposibila folosirea terminalelor. In cele mai multe cazuri in care sunt intalnite simptomele susmentionate sau altele, cele doua butoane prezente pe absolut orice iPhone, iPad si iPod touch sunt defecte. Exista, insa, situatii in care functionarea butoanelor principal si adormire/trezire este afectata fie de factori externi, fie de software.
Urmeaza pasii de depanare a problemelor legate de functionarea butonului principal sau a butonului Adormire/trezire pentru a exclude posibilitatea ca natura problemei sa fie una software. Iti recomandam sa urmezi pasii in ordinea in care apar ei mai jos.
Dispozitivul iPhone sau iPad raspunde tarziu dupa actionarea butonului principal
- Daca problema apare numai pentru anumite aplicatii instalate pe iPhone sau iPad, iti recomandam sa elimini si reinstalezi aplicatiile respective. Citeste mai multe despre cum poti elimina o aplicatie de pe iPhone si iPad, dar si despre cum poti reinstala o aplicatie cumparata deja;
- Daca butonul principal reactioneaza lent numai atunci cand inchizi o anumita aplicatie, incearca sa inchizi o alta aplicatie (de exemplu, o aplicatie preinstalata: Mesaje, Telefon, App Store, etc.);
- Daca problema persista, opreste si reporneste dispozitivul iPhone;
- Restaureaza dispozitivul iPhone sau iPad.
Butonul principal nu functioneaza deloc
Daca dispozitivul iPhone sau iPad nu reactioneaza deloc la apasarea butonului principal, atunci incearca sa:
- Treci dispozitivul in stare de repaus (apasand butonul adormire/trezire)>Asteapta cateva secunde>Apasa butonul principal.
Daca dispozitivul nu a iesit din starea de repaus, atunci butonul principal este defect si iti recomandam sa urmezi sfaturile de la sfarsitul articolului.
Butonul Adormire/Trezire nu blocheaza sau deblocheaza dispozitivul iPhone
- Verifica inca o data daca butonul Adormire/Trezire poate bloca ecranul dispozitivului tau apasandu-l. Daca nu il blocheaza, asteapta pana cand dispozitivul se blocheaza automat (in mod implicit, dupa un minut);
- Deblocheaza dispozitivul apasand butonul Adormire/Trezire, apoi gliseaza spre dreapta. Daca butonul Adormire/Trezire nu porneste ecranul, foloseste butonul principal.
- Daca pasii de mai sus nu au ajutat, iar problema persista, opreste si reporneste dispozitivul iPhone. Daca butonul este defect, nu il vei putea opri si nici reseta decat daca folosesti AssistiveTouch (prin apasarea indelungata a butonului Blocare ecran) sau daca lasi bateria sa se descarce complet;
- Restaureaza dispozitivul iPhone sau iPad;
- Incearca sa blochezi si deblochezi dispozitivul.
Daca pasii de mai sus nu au functionat
In cazul in care metodele de depanare de mai sus nu te-au ajutat, atunci cel mai probabil vorbim despre o problema hardware. In anumite cazuri sub butoanele principal si adormire/trezire se pot depune reziduuri care cauzeaza problemele de functionare ale acestora. Din pacate, indepartarea lor presupune desfacerea carcasei, asa ca cel mai bine si recomandat ar fi sa apelezi la un service autorizat Apple care va detecta problema si o va repara, probabil, prin inlocuirea dispozitivului cu unul nou, reconditionat. Retine ca singurele service-uri autorizate Apple de la noi din tara sunt iStyle si Noumax, deci numai acolo va trebui sa mergi ori sa trimiti dispozitivul prin curier pentru a fi sigur ca este reparat.
Optional: Daca dispozitivul nu mai este in garantie, iar costurile aferente reparatiei sunt mult prea mari, atunci poti folosi caracteristica AssitiveTouch care iti permite, printre altele, sa actionezi cele doua butoane prin simple atingeri ale ecranului. Mai multe despre cum poti folosi AssistiveTouch sunt in tutorialul mentionat mai jos: