Chiar daca disputele pe brevete de inventie nu sunt, de regula, cele mai interesante pentru publicul larg, al doilea mare proces dintre Apple si Samsung este. Pana acum am obtinut din cadrul acestui proces numeroase detalii nu doar despre procesul de fabricare al primului iPhone, ci si despre produsele pe care Steve Jobs si le dorea ca Apple sa le lanseze intr-un an sau doi, si despre ingrijorarile echipei de marketing a companiei din Cupertino. Dar in cadrul acestui proces nu doar coreeni prezinta documente secrete ale Apple, americanii facand exact acelasi lucru. Un nou set de documente prezentate de catre Re/Code ne demonstreaza ca cei de la Samsung au fost cel putin la fel de speriati de Apple, cum au fost si oficialii companiei din Cupertino, setandu-si ca si prioritate numarul 1 invingerea Apple in 2012.
Documentele au fost create in 2011 si contin previziunile companiei coreene legate de anul 2012. Cei de la Samsung sustin ca in 2011 si-au invatat lectiile continuand dezvoltarea liniei de produse Galaxy si intampinand in instanta compania Apple care a acuzat-o ca i-a incalcat un brevet de inventie. Astfel, in 2011 Samsung considera ca amenintarea venita de la Apple este “extrem de reala si de urgenta” si comunica angajatiilor ca “orice trebuie sa fie in contextul infrangerii Apple” in anul 2012.
In documentul intern al firmei sud coreene sunt listate si caracteristicile la care se asteptau de la viitorul iPhone 5 (conexiune LTE, retele social, integrarea serviciilor de cloud, imbunatatirea Siri, si altele), prezincand inclusiv si modul in care iPhone va evolua pe piata. In acest context, Samsung detalia ce trebuie facut pentru a creste brandul Galaxy, dar si ca trebuie sa colaboreze atat cu operatorii, cat si cu reteilerii pentru a extinde prezenta in magazine si a opri interesul consumatorilor pentru iPhone. Samsung isi dorea sa determine consumatorii sa ajunga in magazine si sa intrebe de Samsung si nu de Apple, astfel ca ei trebuiau sa inteleaga motivul pentru care iPhone este cumparat.
Astfel, in 2012 Samsung a prezentat 80% din interes pe operatori, promovandu-si dispozitivele in retelele de distributie ale acestora si facandu-le potrivite pentru viitoarele oferte ale lor, si doar 20% pe ceea ce inseamna compania lor si produsele principale, cum ar fi Samsung Galaxy SIII sau Note. De asemenea, compania a cheltuit miliarde pentru a face reclama intensiva dispozitivelor astfel incat sa le puna in lumina buna si sa prezinte tuturor de ce sunt mai bune decat iPhone.
Din 2011 si pana acum lucrurile nu s-a schimbat prea mult, Samsung incercand din rasputeri sa depaseasca Apple si reusindu-i partial aceasta lupta. Compania sud coreeana este inca departe de a depasi iPhone in lupta pe acelasi segment, dar reuseste sa depaseasca vanzarile dispozitivelor celor de la Apple cu ajutorul telefoanelor ieftine si a ofertelor speciale ale operatorilor care au in centru, de cele mai multe ori, Samsung si nu iPhone. Din pacate, prioritatea numarul 1 a Samsung nu este si nici nu va fi prea curand consumatorul, un lucru pe care Apple nici nu concepe sa il inlature din discutie. Iata de ce iPhone ofera un ecosistem unic si o experienta de utilizare fara egal.