In 2013 Apple a luat decizia surprinzatoare de a lansa un “iPhone ieftin” pe care utilizatorii ce nu si-au permis un iPhone sperau sa il poata lua la un pret mic, iar Apple spera sa creasca cota de piata a iconicului telefon, mai ales in pietele neexploatate inca. Lucrurile nu au stat asa cum s-ar fi asteptat cele doua parti, iPhone 5c nefiind nici pe departe iPhone-ul ieftin pe care il astepta piata si care avea, in previziunile analistilor, un pret de pana in 400$. Dupa numeroase previziuni sumbre in ceea ce priveste iPhone 5c, Tim Cook, CEO Apple, a declarat in cadrul conferintei audio, care a avut loc in cursul noptii trecute, ca vanzarile de iPhone 5c, in Statele Unite, sunt mai mici decat s-ar fi asteptat Apple. Pe de alta parte, iPhone 5s a depasit complet previziunile companiei Apple si a generat un interes mult prea mare din partea pietei, astfel ca cererea nu a putut fi acoperita la timp de capacitatea de productie a partenerilor.
iPhone 5c este popular in randul utilizatorilor noi de iPhone, conform lui Tim Cook, dar nu este atat de popular cum s-ar fi asteptat compania sa fie. Astfel combinatia de iPhone a dat rezultate diferite in comparatie cu asteptarile Apple, in special pentru ca produsul nu a inregistrat o crestere atat de mare in America de Nord cum a inregistrat in alte zone de pe glob, din cauza estimarilor inexacte ale companiei in ceea ce priveste cererea pe piata a iPhone 5s.
Practic, compania Apple s-ar fi asteptat ca balanta intre iPhone 5s si iPhone 5c sa fie mult mai echilibrata, dar utilizatorii au demonstrat ca nu doresc sa faca economie de 100$ atunci cand vine vorba de achizitionarea unui telefon. Preferintele consumatorilor au mai fost influentate si de functiile noi din iPhone 5s, cum ar fi Touch ID si camera mai performanta. Chiar daca Apple nu ne-a spus nimic in privinta vanzarilor de iPhone 5c, analistii considera ca iPhone-ul “premium” s-a vandut in cantitati mult mai mari decat iPhone 5c, marja fiind de 2 la 1 in favoarea celui mai scump dintre iPhone-uri.
Compania americana a incercat la finele anului trecut sa reduca productia iPhone 5c pentru a permite partenerilor sa se concentreze pe producerea unui numar si mai mare de terminale iPhone 5s astfel incat sa pregateasca suficiente unitati pentru sezonul de iarna. Cu toate ca iPhone 5c nu s-a bucurat de succesul asteptat, iar iPhone 5s nu a fost disponibil in cantitati suficiente, Apple a reusit sa vanda peste 51 milioane de terminale iPhone in trimestrul fiscal incheiat in decembrie, o crestere semnificativa de la 47,8 milioane unitati cat inregistra in acelasi trimestru fiscal al anului trecut.