Viitorul iPod-urilor este unul sumbru

0
123

xin_2620106060948171265624De cativa ani iPod nu mai este un produs in trend, dovada stand in scaderea constanta a numarului de unitati vandute de la un an la altul. O mare vina in toata aceasta ecuatie o poarta si Apple, a carei oficiali, in cadrul conferintei audio de aseara, ne-au declarat, ca iPod este „o afacere in scadere”, spre deosebire de toate celelalte produse de succes ale companiei. Declaratia vine dupa ce Apple ne-a anuntat ca in ultimul trimestru fiscal al anului 2013 (in Romania), vanzarile de iPod au scazut la jumatate in comparatie cu aceasi perioada a anului fiscal anterior. Mai exact, Apple a vandut putin peste 6 milioane de iPod-uri si asta in timp ce anul trecut vindea, in aceeasi perioada, 12,7 milioane de unitati, iar in urma cu doi ani 15,5 milioane de unitati. Tradus in incasari, iPod ar fi adus in bugetul Apple in jur de 973 milioane $ intr-un trimestru in care compania Apple a stabilit un record de 57,6 miliarde $ incasati. Suma adusa de iPod-uri poate fi mare pentru o companie obisnuita din industria tehnologiei, dar nu si pentru un gigant precum Apple.

Probabil ca va intrebati cu totii ce s-a intamplat cu iconicul iPod care a facut compania din Cupertino cunoscuta in intreaga lume si folosit de zeci de milioane de oameni pentru a asculta muzica favorita. Ei bine, principalul vinovat de distrugerea iPod este compania Apple, care a fost nevoita sa faca un compromis atunci cand a lansat iPhone si ulterior iPad. Este lesne de inteles ca fiecare utilizator care isi cumpara un iPhone, are implicit si un iPod primit la pachet. Putini utilizatori mai sunt interesati, dupa ce au intrat in contact cu un iPhone, sa foloseasca si un iPod. Defapt, putini utilizatori mai asculta, in tarile civilizate, muzica incarcata in propriile biblioteci muzicale, preferand tot mai mult serviciile de streaming audio. De asemenea, utilizatorii isi doresc sa aiba mereu o conexiune la internet pe dispozitivul lor oriunde s-ar afla, lucru pe care iPod-urile nu il ofera, cel putin daca nu ai un hotspot Wi-Fi mereu cu tine pentru a conecta un iPod touch la el.ipodsales

Compania Apple este constienta de faptul ca vanzarile de iPod vor fi in scadere inca din urma cu cativa ani, lasarea primului iPhone, despre care insusi Steve Jobs spunea ca este „cel mai bun iPod pe care l-am facut vreodata”, fiind primul indiciu care le-a indicat declinul faimosului produs. Cu toate acestea Apple nu a facut prea multe pentru a mentine iPod-ul pe linia produselor pe care oricine trebuie sa le aiba, modificand profilul clasic, consacrat, existent in prezent numai pe iPod classic, cu unul modern, cu ecran tactil, care s-a dovedit a nu fi pe placul unor utilizatori. Din pacate, Apple nu s-a obosit, in ultimii ani, nici macar sa actualizeze anual linia de iPod, iar atunci cand au facut-o au inclus, in cazul iPod touch, tehnologii vechi, la un pret prea mare care nu au generat o reactie pozitiva a pietei. Mai mult decat atat, in 2013 iPod nu a primit nicio actualizare (daca excludem introducerea modelului de iPod touch generatia a 5-a de 16 GB si actualizarea culorilor tuturor modelelor), vanzarile scazute fiind normale intr-o astfel de situatie.

Ce inseamna toate acestea? Lipsa de atentie a Apple si scaderea vanzarilor vor duce intr-un final renuntarea completa la iconicul produs si soaterea sa din vanzare. Acest lucru este nesigur complet. Este deocamdata prematur sa treci iPod-ul pe lista „mortilor”, dar compania din Cupertino va trebui sa vina cu ceva nou pe acest segment. Chiar daca nu va veni cu 3 modele noi de iPod, Apple trebuie macar sa vina cu un model nou, dar bun.

 

Via: MacRumors

- Reclamă -