
Anual, firma de sondare denumita Harris Interactive face un studiu prin care doreste sa afle care sunt cele mai apreciate brand-uri in diverse categorii de produse intervievand cateva zeci de mii de persoane. Anul acesta, dupa ce aproape 40,000 de consumatori americani au fost chestionati pe mai bine de 155 de categorii in care sunt prezente peste 1500 de brand-uri, Apple a iesit castigatoare pe fiecare din categoriile in care a fost prezenta, o performanta reusita in premiera de catre compania din Cupertino. Mai exact, in 2013, dupa ce peste 38,500 de consumatori si-au declarat opinile, Apple a fost declarata brand-ul anului in categoria computerelor, in categoria telefoanelor mobile si in categoria tabletelor. Rezultatul probabil nu va surprinde pe foarte multi, dar ceea ce este cu adevarat interesant este faptul ca in 2013 Apple nu a lansat niciun produs nou in categoriile telefoanelor mobile si a tabletelor, in timp ce in categoria computerelor a lansat un nou model de MacBook Air care oricum este disponibil pe piata de numai o luna de zile, o perioada prea scurta pentru ca acesta sa faca diferenta. Chiar daca Apple nu a lansat niciun produs nou, competitorii sai si-au anuntat deja noua linie de produse, in majoritatea cazurilor lansarile facandu-se in primavara acestui an.
Practic, Apple a reusit sa invinga cu produse de generatie 2012 companii care deja si-au anuntat linia de produse a acestui an, un lucru surprinzator. Daca in categoria tabletelor, iPad-ul nu are inca rival, in categoria telefoanelor mobile producatori precum HTC si Samsung au reusit sa depaseasca Apple in ceea ce priveste produselor, dar niciodata in ceea ce priveste satisfactia utilizatorilor. In ceea ce privesc computerele, Mac-urile nu sunt nici pe departe cele mai bine vandute terminale din cauza pretului ridicat, dar sunt cele mai satisfacatoare pentru consumatori, anul acesta fiind depasiti producatori precum HP, Dell sau Sony.
Din pacate, in Romania nu vom vedea prea curand astfel de studii, dar pe un teritoriu cum este SUA in care consumatorii au o putere mai mare financiara si o gama mai larga de produse din care sa poata alege, aceste rezultate sunt cat se poate de relevante.
Sursa: Harris Interactive, via VentureBeat