Răspunde la: Acumulator 5S mult mai slab decat pe 5
iTutorial – Tutoriale și noutăți despre iPhone, iPad și Mac › Forumuri › iOS, iPhone, iPad, iPod și Apple TV › iPhone › Acumulator 5S mult mai slab decat pe 5 › Răspunde la: Acumulator 5S mult mai slab decat pe 5
:))
Am să încep cu câteva remarci asupra diferențelor punctate între cele două dispozitive:
-
În primul rând, legat de acele zgomote, cred că orice utilizator de iPhone 4-5s o știe pentru că este deranjantă. Mai precis, acele zgomote provin direct de la butoanele pentru control a volumului și butonul de Adormire/Trezire. De la iPhone 4 și până la iPhone 6/6 Plus nu am avut niciun iPhone care să nu facă precum zurgălăii atunci când le scutur/așez pe anumite suprafețe dure. Problema este că butoanele nu sunt bine fixate și se pot mișca, și rareori am întâlnit dispozitive la care aceste butoane să fie bine fixate. De aceea se aude și acel sunet de clic pe iPhone 5s.
-
În ceea ce privește acumulatorul, ei bine aici este ciudată problema deoarece iPhone 5s are o baterie cu o capacitate (puțin) mai mare decât iPhone 5. Teoretic ar trebui să ofere aceeași autonomie sau o autonomie puțin mai bună. Diferențele ar putea apărea eventual dacă cele două dispozitive nu au aceleași configurări (de exemplu, unul are și unul nu are activată Reîmprospătarea în fundal, pe unul folosești mai mult decât pe celălalt conexiunea celulară, pe unul ai un plan 4G de la operator, etc.). Poți consulta articolul cu ponturi pentru rezolvarea problemelor legate de autonomia bateriei (/2014/09/23/cum-sa-imbunatatesti-autonomia-bateriei-iphone-ipad-si-ipod-touch-ios-8-sfaturi-si-trucuri/) pentru mai multe informații. Dacă problema persistă și ai aceleași configurări la ambele dispozitive, iar autonomia este mai degrabă nesatisfăcătoare pe iPhone 5s, atunci îți recomand să mergi cu el în service pentru a se diagnostica problema (dacă are o problemă, atunci va fi înlocuit gratuit – pentru că probabil este în garanție având în vedere data de achiziție).Ceea ce mi se pare mie ciudat este că iPhone 5 are o autonomie satisfăcătoare (data achiziției ar putea explica acest lucru), deoarece și eu am avut un astfel de model – adevărat, achiziționat în primele luni de după lansare și din lotul celor cu probleme ( /2014/12/14/despre-programele-de-inlocuire-bateriei-si-butonului-adormiretrezire-iphone-5-romania/ ) – și nu mă obțineam mai mult de două ore de utilizare (după înlocuirea bateriei a crescut autonomia, dar tot nu era satisfăcătoare).
În fine, ca să răspund întrebărilor tale din final, personal nu aș crede că locația din care le achiziționezi (fie că-i SUA, Germania, România sau Uganda) are vreo legătură cu calitatea dispozitivului (chiar dacă la tine aparent așa este). În primul rând, toate iPhone-urile, indiferent cărei țări îi sunt adresate sau ce modele ar fi, sunt produse tot în China la Foxconn (și în cazul anumitor modele de iPhone, la Pegatron). Diferența este ceea ce scrie pe spatele ambalajului (în România sunt versiunile comercializate cu inscripțiile pentru câteva țări din Europa Centrală și de Est, iar în Germania, dacă nu mă înșel, doar pentru acest stat).
De ce nu cred că Apple face discriminare în acest sens? O dată pentru că tot ei trebuie să le repare și că trebuie să vândă cât mai multe produse și doi la mână pentru că am avut și eu dispozitive cumpărate de mine chiar din Germania, însă din păcate nu aceeași experiență ca și tine. Întâmplarea a făcut ca în urmă cu câțiva ani să îmi cumpăr direct de la un Apple Store din Germania un iPad, alături de alte câteva produse. Problema cu iPad-ul 2 cumpărat de mine a fost că de atunci și până a ieșit din garanția de 1 an (…) l-am schimbat o dată și de două ori după ce a ieșit din garanție (l-am schimbat în România după lungi discuții cu cei de la un service pe tema legislației și a garanției de conformitate). iPad-ul din Germania a avut o problemă cu microfonul, iar cele schimbate diferite alte probleme enervante. În schimb, am avut și iPad-uri din România (cu tot cu inscripțiile în română) la care nu am întâlnit acele probleme.
Așadar, chiar dacă sunt produse de calitate, uneori ai putea avea ghinionul să prinzi și de la Apple dispozitive din loturi cu anumite probleme. Din fericire, Apple le înlocuiește gratuit pe garanție. Din păcate, le înlocuiește cu dispozitive recondiționate, iar eu m-am lămurit cât de bine sunt recondiționate.
Dacă mai alte lucruri de adăugat, te rog să o faci la fel cum invit și alți utilizatori care au avut experiențe similare să ni le prezinte.
Mersi!