Acumulator 5S mult mai slab decat pe 5
iTutorial – Tutoriale și noutăți despre iPhone, iPad și Mac › Forumuri › iOS, iPhone, iPad, iPod și Apple TV › iPhone › Acumulator 5S mult mai slab decat pe 5
- Acest subiect are 7 răspunsuri, 2 opinii și a fost actualizat ultima dată acum 9 ani, 8 luni de Alex Popa.
-
AutorMesaje
-
-
Adi OpreaVizitator
Buna ziua,
sunt posesorul a doua dispozitive iPhone, unul iPhone 5 si unul iPhone 5S. Pe ambele ruleaza versiunea 8.1.2
Intre cele 2 dispozitive am constatat cu tristete diferente mari de calitate. Momentan pun aceste diferente pe seama provenientei celor doua dispozitive. 5S achizitionat din Romania prin reteaua Vodafone iar 5-ul achizitionat liber de retea din Germania. Care sunt mai concret diderentele simtite :
– la actionarea butoanelor exterioare ale dispozitivelor 5S (Vodafone) emite click-uri provenite parca din “cutia milei” la caderea maruntisului in cant. Senzatia unor plastice ieftine si lipsa unei amortizari / antifonari a sunetelor emise clara si deloc greu de sesizat.
– la o usoara scuturare a dispozitivelor langa ureche se aude un zgomot in ambele dispozitive provenit dupa mine de la vibratoarele acestora. Vreau sa va mentionez ca ori de cate ori vreau sa retraiesc spiritul sarbatorilor, scutur putin S5-ul si se aud imediat clopoteii si buhaiul cumparat de la Vodafone RO. Aceleasi simtiri si amintiri placute treiesc si atunci cand asez dispozitivul pe masa/birou.
– ACUMULATORUL : adica intoarcerea acolo de unde am plecat cu titlul topicului. Pe scurt, 5-ul are o autonomie cu cca 30% mai buna decat 5S-ul si toate astea in conditiile in care :
-este cu 9 luni mai vechi (iPhone 5/15.03.2014 ; iPhone 5S/29.12.2014)
-iPhone 5 acizitionat din Germania iar iPhone 5S din Romania
-iPhone 5 este utilizat mai intens decat 5S-ul atat in ceea ce priveste folosirea unor aplicatii cat si in folosirea dispozitivului pentru convorbiri telefonice.De ce credeti D-voastra ca se comporta atat de diferit dispozitivul achizitionat din Romania ? Sunt aduse/trimise pe Plaiurile Mioritice terminale dedicate oierilor nostri ?
Nota: Randurile de mai sus NU SUNT un pamflet si mi-as dori tratarea lor ca atare.
Va stau la dispozitie cu alte detalii si va multumesc anticipat pentru lamurirea situatiei.
-
Alex PopaModerator
:))
Am să încep cu câteva remarci asupra diferențelor punctate între cele două dispozitive:-
În primul rând, legat de acele zgomote, cred că orice utilizator de iPhone 4-5s o știe pentru că este deranjantă. Mai precis, acele zgomote provin direct de la butoanele pentru control a volumului și butonul de Adormire/Trezire. De la iPhone 4 și până la iPhone 6/6 Plus nu am avut niciun iPhone care să nu facă precum zurgălăii atunci când le scutur/așez pe anumite suprafețe dure. Problema este că butoanele nu sunt bine fixate și se pot mișca, și rareori am întâlnit dispozitive la care aceste butoane să fie bine fixate. De aceea se aude și acel sunet de clic pe iPhone 5s.
-
În ceea ce privește acumulatorul, ei bine aici este ciudată problema deoarece iPhone 5s are o baterie cu o capacitate (puțin) mai mare decât iPhone 5. Teoretic ar trebui să ofere aceeași autonomie sau o autonomie puțin mai bună. Diferențele ar putea apărea eventual dacă cele două dispozitive nu au aceleași configurări (de exemplu, unul are și unul nu are activată Reîmprospătarea în fundal, pe unul folosești mai mult decât pe celălalt conexiunea celulară, pe unul ai un plan 4G de la operator, etc.). Poți consulta articolul cu ponturi pentru rezolvarea problemelor legate de autonomia bateriei (/2014/09/23/cum-sa-imbunatatesti-autonomia-bateriei-iphone-ipad-si-ipod-touch-ios-8-sfaturi-si-trucuri/) pentru mai multe informații. Dacă problema persistă și ai aceleași configurări la ambele dispozitive, iar autonomia este mai degrabă nesatisfăcătoare pe iPhone 5s, atunci îți recomand să mergi cu el în service pentru a se diagnostica problema (dacă are o problemă, atunci va fi înlocuit gratuit – pentru că probabil este în garanție având în vedere data de achiziție).Ceea ce mi se pare mie ciudat este că iPhone 5 are o autonomie satisfăcătoare (data achiziției ar putea explica acest lucru), deoarece și eu am avut un astfel de model – adevărat, achiziționat în primele luni de după lansare și din lotul celor cu probleme ( /2014/12/14/despre-programele-de-inlocuire-bateriei-si-butonului-adormiretrezire-iphone-5-romania/ ) – și nu mă obțineam mai mult de două ore de utilizare (după înlocuirea bateriei a crescut autonomia, dar tot nu era satisfăcătoare).
În fine, ca să răspund întrebărilor tale din final, personal nu aș crede că locația din care le achiziționezi (fie că-i SUA, Germania, România sau Uganda) are vreo legătură cu calitatea dispozitivului (chiar dacă la tine aparent așa este). În primul rând, toate iPhone-urile, indiferent cărei țări îi sunt adresate sau ce modele ar fi, sunt produse tot în China la Foxconn (și în cazul anumitor modele de iPhone, la Pegatron). Diferența este ceea ce scrie pe spatele ambalajului (în România sunt versiunile comercializate cu inscripțiile pentru câteva țări din Europa Centrală și de Est, iar în Germania, dacă nu mă înșel, doar pentru acest stat).
De ce nu cred că Apple face discriminare în acest sens? O dată pentru că tot ei trebuie să le repare și că trebuie să vândă cât mai multe produse și doi la mână pentru că am avut și eu dispozitive cumpărate de mine chiar din Germania, însă din păcate nu aceeași experiență ca și tine. Întâmplarea a făcut ca în urmă cu câțiva ani să îmi cumpăr direct de la un Apple Store din Germania un iPad, alături de alte câteva produse. Problema cu iPad-ul 2 cumpărat de mine a fost că de atunci și până a ieșit din garanția de 1 an (…) l-am schimbat o dată și de două ori după ce a ieșit din garanție (l-am schimbat în România după lungi discuții cu cei de la un service pe tema legislației și a garanției de conformitate). iPad-ul din Germania a avut o problemă cu microfonul, iar cele schimbate diferite alte probleme enervante. În schimb, am avut și iPad-uri din România (cu tot cu inscripțiile în română) la care nu am întâlnit acele probleme.Așadar, chiar dacă sunt produse de calitate, uneori ai putea avea ghinionul să prinzi și de la Apple dispozitive din loturi cu anumite probleme. Din fericire, Apple le înlocuiește gratuit pe garanție. Din păcate, le înlocuiește cu dispozitive recondiționate, iar eu m-am lămurit cât de bine sunt recondiționate.
Dacă mai alte lucruri de adăugat, te rog să o faci la fel cum invit și alți utilizatori care au avut experiențe similare să ni le prezinte.
Mersi!
-
Adi OpreaVizitator
Buna ziua,
multumesc pentru atentia acordata. Inteleg din cele expuse de D-voastra ca e timpul sa renegociez cu Electrica un nou contract, evident pentru obtinerea unui pret mai bun / kw urmare a unui consum anual mai ridicat. Daca nu reusesc ma gandesc ca si investitia intr-un parc de eoline poate deveni viabila :)) scopul ramanand acelasi : reducerea costurilor anuale cu cei 2 consumatori iPhone 5 si iPhone 5S
PS: prezentati unele articole excelent, atat prin text cat si prin imagine, felicitari !
Toate cele bune. -
Alex PopaModerator
Bună ziua Adi,
Mă alătur și eu proiectului, dacă se realizează, cu mențiunea însă că parcul meu de consumatori Apple este mult mai mare (probabil și contribuția va trebui să fie pe măsura numărului de consumatori 🙁 ).
Mulțumesc mult pentru feedback!
-
Adi OpreaVizitator
Buna dimineata,
vesti bune. Ieri am fost la Hidroelectrica pentru un contract nou de furnizare a energiei electrice asa cum v-am promis. Devenind cu acte un consumator fidel al lor am beneficiat si de un servis gratuit pentru ambele dispozitive. Din ce am tras cu ochiul va pot spune sigur ca au schimbat acidul (zeama) din bateri dupa care au conectat dispozitivele la redresoarele lor direct la reteaua principala. Se vede imediat diferenta, dimineata am pus cablurile pe iPhone 5-ul (cel cu probleme) si vreau sa va spun ca am pornit tractorul :)) fara sa mai torn apa calda pe el.
Le-am comunicat ca sunteti si D-voastra interesat sa deveniti parte in prezentul contract cu un numar nespecificat de consumatori identici. Raspunsul lor a fost raspicat, citez : “Nu aveti voie sa incarcati mai mult de doua dispozitive simultan”. Ulterior am primit primit explicatiile celor de la Hidroelectrica. Cu un asemenea consum scade apa la Portile de Fier si se poate considera atentat la siguranta nationala.
Dupa pamfleturile astea o sa spuneti ca am mintea odihnita :))Am insa si o problema, reala de aceasta data. Nu pot trimite email de pe 5S. Apare o eroare prin care spune ca a fost plasata o copie in cutia postala “de trimis” si ca destinatarul …. a fost respins de server. In cursul zilei de astazi o sa se ocupe cineva de la mine de la IT sa verifice insa am vrut sa ma asigur ca nu este ceva din setarile 5S-ului.
Multumesc anticipat-
Alex PopaModerator
O astfel de eroare ar putea indica fie faptul că adresa de e-mail introdusă este incorectă, fie că există o problemă de conectare. Astfel, recomandarea este de a efectua o verificare în Mail>Contacte>Calendar pentru a vedea dacă adresa de e-mail este corectă, la fel și parola (eventual se poate încerca și o ștergere a contului și o reintroducere). Dacă aceste date sunt introduse corect, atunci ar trebui încercat un alt port de server.
Dacă se folosește o rețea Wi-Fi conectată la aceeași relea ca și domeniul de e-mail, de exemplu a furnizoruui de servicii prin cablu sau DSL, ar trebui încercat portul 25 urmând pașii:
- Configurări
- Mail, Contacte, Calendar
- Selectare cont cu probleme, apoi butonul Cont
- Server Expediere e-mail (SMTP)
- Server principal
- Port Server
- Elimină portul curent și introdu ”25”
- OK
Iar atunci când va fi utilizată o rețea celulară de date sau o altă rețea Wi-Fi, va trebui utilizat un port alternativ (cel mai frecvent utilizate fiind 465 și 587). Dacă problema persistă, atunci ar trebui obținute de la furnizorul de servicii e-mail configurările specifice serverului său.
Cât despre Hidroelectrica, rămân dezamăgit. Mă mut în Norvegia, poate pe acolo au suficiente hidrocentrale încât să acopere cererea mea de electricitate :-))
-
-
Adi OpreaVizitator
Buna ziua,
am rezolvat problema contului de email insa acum lipsesc din 5s numere de telefon si alte contacte care le am pe 5. Nu pot vedea pe 5s nici email-uri vechi. Gasim o rezolvare ?
Cu stima. -
Alex PopaModerator
Bună ziua,
1. Legat de problema contactelor; ar putea ca ele să nu fie sincronizate. Accesați Contacte>Grupuri și vedeți dacă acolo apar și sunt selectate (bifate) atât pe iPhone 5, cât și pe iPhone 5s acele grupuri de contacte care doriți să fie afișate pe ambele terminale. Dacă nu apare un grup pe iPhone 5s, de exemplu, dar doriți să apare, spuneți-mi numele acelui grup (de exemplu, iCloud, Gmail, Yahoo, etc.) ori dacă el este asociat unei adrese de e-mail (de exemplu, pentru contactele sincronizate din contul Gmail). În cazul în care apar aceleași grupuri, atunci probabil că toate acele contacte nu apar din cauza unei modificări făcute de Apple aiurea în iOS 7.1.2 (consultați acest articol: /2014/08/10/nu-se-salveaza-contactele-pe-iphone-sau-ipad-dupa-actualizarea-la-ios-7-1-2-iata-ce-trebuie-sa-faci/ pentru a vedea mai multe detalii, inclusiv ce trebuie făcut pentru a preîntâmpina această problemă).
2. Legat de problema e-mailurilor vechi, aceasta presupun că apare doar la un anume cont (probabil la contul Microsoft Hotmail). De aceea, pentru a o rezolva: accesați Configurări>Mail, Contacte, Calendar>selectați contul de e-mail cu pricina>Sincronizare zile e-mail>Fără limită. Dacă apare la un alt cont unde nu este disponibilă această opțiune, vă rog să menționați care este acel cont (Yahoo, Gmail, cont de e-mail cu găzduire proprie, etc.).
-
-
AutorMesaje