După ce săptămâna trecută apăruse o informație conform căreia Apple a decis să investească 2,67 miliarde de dolari în producția de ecrane OLED a LG Display, analistul KGI Securities Ming-Chi Kuo a venit la începutul acesta de săptămână cu o notă de cercetare în care oferă mai multe detalii cu privire la colaborarea dintre Apple și producătorul asiatic de afișaje.
Potrivit analistului american, afișajul OLED pentru iPhone 8 a fost „cea mai deranjantă componentă pentru Apple prin prisma puterii de negociere,” în condițiile în care Samsung a fost singura companie capabilă să îl proiecteze și producă. Pentru a contracara avantajul companiei sud-coreene, Kuo susține că Apple încearcă din greu să sprijine eforturile depuse de compania LG Display pentru a ajunge la capacitățile și priceperea rivalilor de la Samsung.
În consecință, credem că Apple este dedicată să o ajute pe LG Display să se pregătească pentru afacerea cu afișaje OLED din 2018 întrucât caută să reducă riscurile de aprovizionare. Dar deși LG Display ar putea probabil să înceapă cu o penetrare inițială minimă în 2018 (estimăm că nu mai mare de 4-6%), efortul, cu implicarea completă atât a Apple, cât și a LG Display, o va ajuta pe compania din urmă să se maturizeze în timpul procesului și să obțină o cotă de piață mare din 2019 încolo. Alternativ, acesta [n.r. efortul] va ajuta la creșterea continuă a puterii de negociere a Apple în privința prețurilor OLED.
Kuo prezice că LG va fi responsabilă de producția a 10-20% dintre ecranele OLED necesare pentru gama 2019 de iPhone și a 20-30% dintre ecranele OLED necesare pentru gama 2020 de iPhone, ajutând-o deci pe Apple să își diversifice furnizorii și să reducă dependența față de Samsung.
În plus, analistul american mai prezice că General Interface Solution (GIS), subsidiară a Foxconn, o va asista pe LG în procesul de laminare a noilor afișaje. Mai mult, GIS ar putea oferi cunoștințele sale de specialitate și în depanarea problemelor de producție și integrarea pe linie verticală cu Foxconn, deci ar fi un partener ideal pentru accelerarea creșterii companiei LG Display.
În știrea de săptămâna trecută cu privire la investiția de 2,67 miliarde de dolari făcută de Apple în LG Display se mai arăta că producătorul de afișaje ar putea să construiască o linie de producție dedicată afișajelor pentru iPhone.
Colaborarea dintre Apple și LG nu va da, însă, roade de anul acesta, când se zvonește că numai unul dintre cele trei modele noi de iPhone (iPhone 8) va avea afișaj OLED. Furnizorul exclusiv al afișajelor pentru iPhone 8 va fi, conform celor mai multor informații, Samsung Display.