Încercarea disperată de a face aplicația Hărți din iOS, macOS și watchOS superioară Google Maps a dus-o pe Apple până într-acolo încât a ajuns să plătească utilizatori care să verifice acuratețea punctelor de interes și a altor informații de cartografiere disponibile în sistemul său, relatează blogul francez iGeneration.

Aparent, gigantul californian ar fi plătit în ultimul an, prin intermediul platformei TryRating, în jur de 54 de cenți pentru fiecare sarcină dusă la bun sfârșit de către liber-profesioniștii contractați. Potrivit iGeneration, pentru a finaliza o sarcină, liber-profesioniștii nu au nevoie de mai mult de câteva minute, Apple limitând numărul sarcinilor/utilizator la 600/săptămână (cu condiția ca numărul orelor lucrate să nu depășească 20/7 zile).

Conform francezilor, o sarcină tipică presupune verificarea acurateții și relevanței rezultatelor de căutare afișate de Hărți Apple pentru o interogare precum „McDonald’s” într-o anumită locație. Mai precis, utilizatorul trebuie să se asigure că (în exemplul dat) restaurantele McDonald’s afișate sunt apropriate de punctul selectat, au trecută adresa corectă, și așa mai departe.

Tipul sarcinilor reiese foarte bine și din documentul de 200 de pagini intitulat Linia directoare pentru Evaluarea Căutării Hărți, pe care Apple îl oferă utilizatorilor. Unul dintre exemplele date de către Apple aici este „Machu Picchu.” Fiindcă Machu Picchu desemnează atât cunoscutul sit incaș din Peru, cât și un restaurant din Somerville, SUA, Apple vrea ca liber-profesionistul să se asigure că toate rezultatele primite de către utilizatori sunt relevante pentru locul unde se află (deci că aplicația Hărți le afișează celor din Somerville restaurantul și nu situl aflat la zeci de mii de kilometri distanță).

Deocamdată nu se știe pe ce criterii de selecție au fost aleși liber-profesioniștii, însă este posibil ca Apple să fi apelat la serviciile unei firme de recrutare terțe.

În fine, articolul detaliat al celor de la iGeneration mai oferă detalii despre platforma Apple TryRating, pe care o asociază cu Amazon Mechanical Turk.

Așadar, Apple continuă să depună eforturi mari pentru a îmbunătăți calitatea aplicației Hărți, iar acest lucru, trebuie să recunoaștem, s-a văzut foarte bine în ultimii ani nu doar în țări mari și importante, ci și în România și alte zone din lumea a treia.

LASĂ UN COMENTARIU

Introdu comentariul tău
Introdu numele tău aici

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.