Apple a invitat la începutul acestei săptămâni un mic grup de reporteri și bloggeri pentru a-i anunța că nu a lăsat baltă profesioniștii care îi folosesc produsele.

Oficialii companiei americane au declarat că lucrează la un Mac Pro „complet regândit” pe care îl vor lansa împreună cu noi monitoare profi, cel mai devreme anul viitor; până atunci, clienții sunt lăsați cu posibilitatea de a alege una dintre configurațiile actualizate de Mac Pro (generația 2013) – mai multe detalii aici.

Potrivit Apple, noul Mac Pro la care lucrează va fi un sistem modular elitist, capabil să atingă rate de transfer foarte mari, motiv pentru care el nu va putea fi finalizat până la finele acestui an. În același timp, compania americană mai lucrează la un monitor propriu care ar putea fi disponibil chiar în două mărimi.

Phil Schiller, șeful departamentului de marketing al Apple, a declarat următoarele:

Cu privire la Mac Pro, ne aflăm în procesul a ceea ce noi numim „regândirea completă a Mac Pro.” Lucrăm la el. Avem o echipă care lucrează din greu la el chiar acum și vrem să îl proiectăm așa încât să îl putem ține la zi cu îmbunătățiri regulate și suntem dedicați să-l facem cel mai elitist și cel mai rapid sistem desktop pentru nevoile clienților noștri profesioniști.

Ca parte din realizarea unui nou Mac Pro – este, prin definiție, un sistem modular – vom realiza, de asemenea, și un afilaj pro. Acum nu vă așteptați să vedeți oricare dintre aceste produse anul acesta; suntem în procesul creației. Credem că este foarte important să creăm ceva grozav pentru clienții noștri profesioniști care vor un sistem Mac Pro modular, iar procesul va lua mai mult de anul acesta pentru a fi finalizat.

Între timp, știm că sunt câțiva clienți care continuă să ne cumpere [n.r. actualele Mac Pro]. Pentru a fi foarte clar, actualul nostru Mac Pro a satisfăcut nevoile unora dintre clienții noștri și știm clar că nu este pentru toți clienții noștri. Nimic din toată această poveste nu este negru și alb, avem o varietate largă de clienți. Pentru unii… a fost tipul de sistem pe care l-au vrut; pentru alții nu a fost.

Pentru moment, vom actualiza configurațiile pentru a-l face [n.r. pe actualul Mac Pro] mai rapid și mai bun pentru cât costă. Acesta nu este un model nou, nu are un design nou; noi doar actualizăm configurațiile. Facem asta săptămâna aceasta. (…)

Pe parcursul „interviului,” Schiller nu a șocat doar prin faptul că a anunțat planurile Apple cu privire la Mac Pro, dar și prin faptul că și-a cerut scuze, în numele companiei la care lucrează, pentru că actuala generație de Mac Pro nu a fost gândită suficient de bine încât să permită lansarea de upgrade-uri și actualizări regulate:

(…) ne cerem scuze pentru asta  – ceea ce s-a întâmplat cu Mac Pro – și vom veni cu ceva grozav pentru a-l înlocui.

(…)

Nu vă vom spune cu exactitate în ce stagiu suntem [n.r. cu noul Mac Pro], ci doar că am cerut echipei să-și ia timp suficient pentru a face ceva cu adevărat grozav. Pentru a face ceva care să poată fiîntreținut pentru o perioadă lungă de timp de clienți cu actualizări și upgrade-uri. Avem nevoie de tot timpul necesar pentru a face asta. Actualul Mac Pro, după cum am mai spus de câteva ori, a fost constrâns din punct de vedere termic și a limitat posibilitatea de a-l upgrada. De aceea, ne cerem scuze pentru că am dezamăgit clienții care își doreau acest lucru [n.r. ca Mac-urile Pro să fie upgradate regulat], și am cerut echipei să reproiecteze și deseneze ceva grozav pentru viitorul acestor clienți Mac Pro care vor mai multă extensibilitate și mai multă upgradabilitate în viitor. Va satisface mai multe dintre aceste nevoi.

Problema actualului Mac Pro a fost explicată puțin mai tehnic de către Craig Federighi, șeful departamentului de inginerie software al Apple:

Cred că ne-am pus pe noi înșine într-un mic colț termic, dacă doriți. Am creat un sistem cu tipul de plăci video de care la acea vreme credeam că avem nevoie și care credeam că va funcționa cu o arhitectură bazată pe două GPU. (…)

Ca să putem pune o singură placă video mai mare trebuia o arhitectură de sistem diferită și mai multă capacitate termică decât a fost creat sistemul să permită. Și astfel a devenit destul de dificil să ajustăm. În același timp, mulți dintre clienții noștri au trecut la iMac, așa că am găsit [n.r. printr-o nouă generație de iMac] o cale prin care să ne adresăm mai multora dintre cei care se vedeau limitați de Mac Pro. Și am pus foarte multă energie în spatele acesteia. [Dar] în timp ce sistemul [iMac upgradat] era fantastic pentru un număr imens de clienți – noi vroiam să facem mai mult.

Compania din Cupertino nu obișnuiește să anunțe în avans produsele la care lucrează, însă în cazul de față tot mai multă lume se arăta îngrijorată de faptul că Apple nu mai manifestă interes față de clienții profesioniști, iar oficialii companiei au vrut să ne arate contrariul. Iată ce ne spune Schiller:

Vom vorbi despre ce va urma și, ca să fim sinceri, vom fi puțin mai transparanți cu privire la unele dintre lucrurile pe care le facem, unele dintre locurile către care ne îndreptăm, deoarece clienții noștri profesioniști vor asta, iar nouă ne pasă foarte mult de ei și suntem determinațisă comunicăm bine cu ei, precum și să-i ajutăm să înțeleagă ce facem și de ce suntem pregătiți. Vrem să fim cât de transparenți putem pentru clienții noștri profesioniști și să îi ajutăm să ia deciziile de achiziție. Ei investesc atât de mult în Mac, iar noi vrem să îi susținem și ne pasă foarte mult de ei. De aceea suntem aici.

Mai mult decât atât, Schiller a reiterat ideea că Apple este devotată Mac-urilor:

Suntem dedicați Mac, avem talente grozave în [n.r. echipa] Mac, atât pe partea hardware, cât și software, și avem produse grozave pregătite pentru viitor. Până unde se poate vedea linia orizontului nostru, Mac-ul este o componentă-cheie a lucrurilor pe care Apple le oferă, inclusiv clienților noștri profesioniști.

De asemenea, pe parcursul discuției, oficialii Apple au mai anunțat că vânzările de desktop-uri Mac reprezintă cam 20% din vânzările totale de computere, iar, din acest total, vânzările de Mac Pro reprezintă doar câteva procente. În atari condiții, nu ne surprinde că desktop-urile Mac sunt actualizate de regulă la câțiva ani (de la ultimul upgrade adus Mac Pro, spre exemplu, au trecut peste 1.200 de zile).

Lansată în 2013, actuala generație de Mac Pro venea cu un design revoluționar și cu tehnologii de ultimă oră. Din păcate, aceasta nu avea să mai fie actualizată din cauza problemelor prezentate mai sus, lăsându-i pe cei mai mulți dintre profesioniști fără un desktop Mac suficient de puternic pentru nevoile lor de astăzi. Pentru ei, așteptarea se va mai prelungi probabil mai mult de 12 luni dar sperăm că în cele din urmă Apple va veni cu un computer care să fi făcut meritată așteptarea.

Cât despre monitoare, deși oficialii Apple au vorbit foarte puțin, noi am aflat de la ei că gigantul american nu a abandonat această afacere (așa cum se credea la retragerea de pe piață a Monitorului Apple Thunderbolt), ceea ce ne bucură dacă ne gândim la monitoarele pe care compania americană le-a dezvoltat împreună cu LG și care au cam dezamăgit la capitolul calitate.