La o zi după ce aflam că serialul Carpool Karaoke va fi în curând disponibil pe Apple Music, doi oficiali Apple ne anunță astăzi că și premierea emisiunii Planeta Aplicațiilor se aproprie cu pași repezi de noi.

Eddy Cue, vicepreședintele Apple pentru Servicii Internet, împreună cu producătorul Planetei Aplicațiilor, Ben Silverman, au vorbit aseară la Code Conference despre viitoarea emisiune ce va fi difuzată pe Apple Music, dezvăluind câteva aspecte extrem de interesante despre aceasta și arătând lumii întregi și primul trailer al ei.

Potrivit celor doi, formatul emisiunii este similar celui întâlnit la emisiunile de talent precum Vocea Americii sau Shark Tank. Dezvoltatorii de aplicații participanți trebuie să coboare pe o scară rulantă până pe scenă și să le prezinte ideea lor celor patru jurați. Până când ajung la scenă, aceștia trebuie să convingă cel puțin unul dintre jurați să își exprime interesul față de ideea lor, votându-i. Dacă mai mulți jurați votează un concurent, acesta are, la fel ca și la Vocea Americii/României, posibilitatea de a alege juratul cu care dorește să meargă mai departe în competiție. Dacă niciunul dintre ei nu votează, atunci dezvoltatorul/dezvoltatorii pleacă acasă.

Odată ce și-a ales un jurat cu care să facă echipă, dezvoltatorul intră într-o perioadă de incubator în care va primi sfaturi de la dezvoltatorii unor companii mari precum Uber. Când este suficient de pregătit, el va putea merge la Lightspeed Venture Partners pentru a obține finanțare.

Silverman și Cue susțin că utilizatorii Apple Music vor putea viziona câte un episod nou din Planeta Aplicațiilor pe săptămână, începând cu primăvara acestui an. Mai mult, ei au anunțat că emisiunea va avea o aplicație dedicată care le va permite privitorilor să o urmărească într-un format nelinear. Mai precis, utilizatorii vor putea, din cadrul respectivei aplicații, să pună pe pauză versiunea lineară a emisiunii pentru a obține acces la filmări nefolosite cu unii dezvoltatori.

Potrivit lui Silverman, nu Apple a fost prima opțiune a lor atunci când au gândit noua emisiune. Proiectul ar fi fost țintit inițial spre rețelele mari de televiziune, care și-au arătat un interes foarte mare față de el. Cu toate acestea, în cadrul unei întâlniri cu cofondatorul Beats, Jimmy Iovine, rapperul will.i.am a prezentat emisiunea, iar oficialul Apple și-a arătat interesul față de ea. Acest interes a fost suficient de mare încât Silverman și restul producătorilor să dea un pas în spate și să acorde și companiei Apple posibilitatea de a cumpăra drepturile de difuzare.

Atunci când a fost întrebat care este motivul pentru care o emisiune despre aplicații apare pe Apple Music, Cue a afirmat că, conținutul video poate fi un factor care să facă diferența între serviciul de streaming muzical al Apple și toate celelalte. Mai mult, el a adăugat că emisiunile TV de pe Apple Music nu vor fi mereu despre muzică, așa cum nici programele de pe MTV nu sunt mereu despre muzică.

Credem că avem o oportunitate de a face ceva unic cu Apple Music și emisiunile. Lucrurile pe care le facem nu sunt făcute de nimeni altcineva. Dacă doream să facem ceva ce au făcut cu toții ceilalți, am fi putut mai bine să cumpărăm ceva sau orice.

Cue spune că Apple abia a început să producă, conținut original, dar deja își dorește să creeze mai mult. Întrebat fiind dacă Apple se vede în viitor ca fiind un concurent al Netflix, Cue a spus că gigantul american vrea să vadă unde poate ajunge cu propria sa strategie. Mai apoi, el a afirmat că Apple nu vrea să cumpere emisiuni, negând un posibil interes față de emisiunea The Grand Tour de pe Amazon Prime. În schimb, gigantul american vrea să creeze emisiuni care sunt unice și să creeze „cultură”.

Ben Silverman a afirmat că influența Apple este singurul motiv pentru care el crede că Planeta Aplicațiilor poate funcționa, indicând că dezvoltatorii și vedetele, precum jurații Jessica Alba și Gwyneth Paltrow, ar fi putut să nu accepte colaborarea cu ei dacă Apple nu ar fi fost implicată în producția emisiunii.

În ceea ce privește reclamele, Apple ne asigură că Planeta Aplicațiilor nu va fi întreruptă de momente comerciale. Cue susține că nu este sigur dacă viitoarele producții Apple vor avea sau nu reclame, pentru că nu știe cât de mulți oameni se uită la reclame în timp ce urmăresc emisiuni. Vicepreședintele Apple a mai adăugat că utilizatorii se uită la emisiuni pe serviciile de streaming sau le cumpără ori închiriază din locuri precum iTunes tocmai pentru a scăpa de reclamele enervante de la TV.

În fine, în cadrul interviului, Cue a mai vorbit despre viitorul televiziunii. Întrebat de realizatorul interviului ce a împiedicat-o pe Apple să lanseze un serviciu de streaming TV similar Netflix sau Amazon Prime, Cue a spus că detectabilitatea și complexitatea industriei TV au fost principalele motive. Mai mult, el a afirmat că aplicația TV introdusă recent în iOS și tvOS a fost o modalitate de a ajuta clienții să descopere conținutul pe care vor să îl urmărească fără a trece de la o aplicație la alta. De asemenea, Cue a spus că industriile sunt foarte reticiente față de schimbare și că persoanele din cadrul lor nu se mișcă încă în aceeași direcție, făcând foarte dificil pentru Apple să pună laolaltă tot ceea ce vrea.

Întregul interviu poate fi urmărit mai sus, la fel ca și trailerul Planetei Aplicațiilor, acesta conținând explicațiile cu privire la format pe care vi le-am prezentat mai sus.

LASĂ UN COMENTARIU

Introdu comentariul tău
Introdu numele tău aici

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.