În aceeași zi în care un oficial al companiei a dezvăluit că App Store a înregistrat în luna noiembrie un nou record de vânzări, Apple a anunțat că Apple Music a trecut de 20 de milioane de abonați, titrează Billboard.

Trecerea de pragul de 20 de milioane de abonați se produce la un an și jumătate de când Apple a lansat Apple Music. Apple Music avea 15 milioane de abonați activi când a împlinit un an, iar în luna septembrie Apple anunța că serviciul de streaming muzical a ajuns deja la 17 milioane de utilizatori.

Eddy Cue, vicepreședinte executiv Apple pentru servicii și software Internet, le-a spus celor de la Billboard că 60% dintre abonații Apple Music nu au cumpărat conținut de pe iTunes Music Store în ultimul an. El a adăugat că deși o parte din acest procent este formată din utilizatori inactivi, „majoritatea sunt clienți noi”. În plus, el a completat că jumătate din cei 20 de milioane de abonați Apple Music trăiesc în afara Statelor Unite ale Americii.

În ceea ce privește exclusivitățile muzicale prin care încearcă să își atragă clienții, aflăm de la Cue că ele vor continua să apară, întrucât artiștii care au oferit în exclusivitate conținut pentru Apple Music au avut avantaje importante – unii dintre ei au intrat chiar în clasamentul Billboard Top 10.

A trecut un an. Suntem emoționați să vedem că putem lua pasiunile [n.r. artiștilor] și duce către locul 1. Chance the Rapper, cel care a publicat exclusiv pe Apple Music, a ajuns în primii zece în clasamentele Billboard [bazate doar pe difuzări] și nu-mi pot aminti ca acest lucru să se mai fi întâmplat înainte.

În luna august a anului curent, casa de discuri Universal Music Group a interzis artiștilor să ofere exclusivități servicilor de streaming muzical precum Apple Music, imediat după lansarea albumului „Blonde” a lui Frank Ocean. Cu toate acestea, Cue afirmă că Apple Music va mai avea conținut muzical exclusiv, dar doar în momente „potrivite”. El a completat că Apple nu are o politică pentru lansările standard, spunând că uneori pur și simplu este logic să lansezi conținut muzical în exclusivitate. Lansările în exclusivitate aduc, potrivit oficialului Apple, beneficii tuturor celor implicați, inclusiv artiștilor, caselor de discuri și companiei Apple.

În ceea ce privește conținutul promovat prin intermediul platformei Apple Music, Cue a afirmat că Apple își dorește de foarte mult timp să ofere mai multă expunere genului hip hop, deoarece simte că acesta a fost subreprezentat atât în iTunes, cât și în clasamentele serviciilor de streaming muzical. Afirmația lui are sens dacă ne uităm puțin nu doar pe Apple Music, ci și la postul Beats 1, care difuzează foarte multă muzică din acest gen.

Așadar, Apple Music are 20 de milioane de abonați și înregistrează o creștere constantă. Cu toate acestea, serviciul de streaming muzical al Apple nu a reușit deocamdată să depășească Spotify, care raporta în septembrie că are 40 de milioane de abonați.

- Reclamă -