Fără a anunța nimic în prealabil, Apple a realizat recent o actualizare destul de importantă pentru site-ul propriu de asistență, introducând prin ea o caracteristică utilă pentru toată lumea.

Utilizatorii care accesează pagina web Asistență Apple pentru a găsi soluții de depanare a iPhone, Mac, iPad, Apple Watch și Apple TV, vor primi mai multe opțiuni de asistență și de service, printre care se numără și Aducere pentru reparație. Aceasta afișează pe o hartă toate centrele de reparații Apple și cele autorizate de Apple din aproprierea utilizatorului sau dintr-o anumită zonă, iar actualizarea adusă de către Apple o face mai complexă.

Aducere pentru reparație nu doar că afișează acum toți furnizorii de service (Apple sau autorizați de Apple) din aproprierea ta sau dintr-o zonă selectată, dar afișează și disponibilitatea lor, astfel încât utilizatorii să descopere care dintre furnizori este cel mai liber și poate să le rezolve problema chiar și în aceeași zi. Mai mult decât atât, pagina web ne permite chiar și să facem o rezervare în service-ul selectat prin clic pe opțiunea „Sunt oferite rezervări pentru reparații” (nu este disponibilă chiar la toți furnizorii de service).

Acum intervine întrebarea clasică despre disponibilitatea noilor caracteristici în România. Ei bine, da, ceea ce a introdus Apple pe pagina de Asistență este disponibilă și în versiunea comprimată a Apple.com de la noi din țară. Dar… nu funcționează.

Apple nu acordă prea mare atenție tuturor țărilor bananiere în care operează, așa că utilizatorii de iPhone, iPad, Mac, iPod, Apple Watch, Apple TV, șamd. din România care doresc să ducă în service dispozitivele defecte nu doar că vor găsi cu greu furnizorii de service autorizați Apple din apropriere (pagina corectă rămâne aceasta, ramura Service), dar nici nu se vor putea programa la ei, deși unii dintre ei chiar oferă această opțiune, după cum poate fi văzut și în imaginea de mai sus. Cauza pentru care nu funcționează sunt legăturile puse greșit, întrucât un clic pe Sunt oferite rezervări pentru reparații ne va duce către pagina de asistență Apple unde, la selectarea Aducere pentru reparație, vom fi direcționați către site-ul web Apple din SUA care, evident, nu găsește nicio locație din România.

Situația cu pagina de asistență Apple din România ar trebui să fie una temporară, iar după ce se va rezolva ar trebui ca selectarea unui produs în această pagină să îți prezinte opțiunile de asistență disponibile pentru țara noastră, iar Aducere pentru reparație să te lase să faci o rezervare la un furnizor de service autorizat Apple.

Furnizorii de service autorizați Apple sunt acele firme care au fost autorizate oficial de compania americană pentru a efectua reparații unora sau tuturor produselor companiei, chiar dacă sunt sau nu acoperite de garanția internațională de un an. Dintre aceștia se disting cei etichetați „Premium”, despre care Apple ne spune că au fost stabiliți de reprezentanții săi drept furnizori de servicii de nivel excepțional. În România nu vom găsi magazine Apple, așa că furnizorii de service autorizați Apple rămân singura opțiune pentru cei care doresc să beneficieze de garanția Apple și de reparații de calitate.

- Reclamă -