Într-un amplu articol publicat la acest sfârșit de săptămână, The New York Times ne prezintă câteva detalii interesante despre expansiunea, forța de lucru și diferite operațiuni secrete ale unei imense fabrici Foxconn unde sunt asamblate dispozitive iPhone.

Amplasată în orașul chinez Zhengzhou și cunoscută de către localnici drept „iPhone City / Orașul iPhone”, fabrica Foxconn descrisă în articolul de pe The New York Times este la ora actuală una dintre cele mai mari fabrici susținute de către Apple.

Pentru a ne face o idee mai bună despre cum a ajuns această fabrică să fie într-atât de mare, jurnaliștii americani încep prin a prezenta momentul în care Apple a luat decizia de a muta producția peste Ocean. Pe la mijlocul anilor ’80, tânărul Steve Jobs lua decizia de a produce Macintosh în fabricile Apple Computer din Texas și California. Câțiva ani mai târziu, acesta avea să își schimbe decizia din cauza problemelor financiare întâmpinate de către Apple. Astfel, producția era externalizată în țări precum China, unde costurile erau mult mai mici, iar termenii de realizare a produselor mai scurți. Aici, Apple a început să încheie parteneriate cu fabrici precum Foxconn, de la care a căpătat cunoștințe și „capacitatea” de a crea niște produse (precum primul iPod) la scară largă.

[La lansarea iPod din 2001] Fabricile Foxconn puteau produce cu rapiditate prototipuri, crește producția și, în timpul perioadelor de vârf, angaja sute de mii de oameni.

„Aveau ingineri de prelucrare geniali și își doreau să investească o grămadă pentru a ține pasul cu creșterea Apple”, a afirmat Joe O’Sullivan, un fost director Apple care a lucrat în Asia.

Odată cu aproprierea lansării iPhone, Foxconn a început să caute locații în China unde să deschidă o nouă fabrică, generând astfel o competiție „de nivel olimpic” în rândul orașelor. Oficiali din diferite orașe promiteau companiei chineze diferite beneficii, cum ar fi scăderea prețului la energie și transport, asigurări sociale mai mici și subvenții consistente (ce depășeau 1,5 miliarde de dolari) pentru construirea fabricii și a căminelor pentru muncitori. Foxconn a decis în cele din urmă să își construiască fabrica în orașul Zhengzhou. După semnarea acordurilor cu autoritățile, a durat numai câteva luni ca fabrica să fie construită, iar în august 2010 linile de asamblare erau gata de a fi folosite.

Orașul a creat o zonă economică specială pentru proiect și a oferit companiei Foxconn un împrumut de 250 milioane de dolari. Autoritățile locale s-au angajat, de asemenea, să cheltuiască peste 10 miliarde de dolari pentru a extinde aeroportul situat la câțiva kilometri de fabrică.

„Am fost impresionat”, a spus Jeff Williams, COO Apple, care a luat parte la discuțiile inițiale cu privire la amplasarea fabricii. „Erau foarte concentrați”.

Pentru a-și crea sistemul de export, Foxconn a insistat ca fabrica din Zhengzhou să fie amplastă într-o „zonă de vamă”. Acest lucru i-a permis să ocolească regulile stricte ale Chinei cu privire la producția pentru străini și să importe și exporte în mod direct componente pentru iPhone – lucru ajutat și mai mult de aeroportul situat în vecinătatea fabricii.

Noua fabrică a Foxconn din Zhengzhou avea să crească odată cu vânzările de iPhone, în 2014 ajungând să aibă nu mai puțin de 94 de linii de producție pentru iPhone 5s și iPhone 6, și peste 230 de milioane de iPhone-uri exportate. Autoritățile chineze prezintă această fabrică a Foxconn ca fiind „unul dintre centrele de export cruciale pentru țară”. Forța de muncă a acestei fabrici este comparată cu „armata unui stat” de către jurnaliștii americani, se bazează foarte mult pe subsidiile venite de la guvern și este capabilă să producă până la 500.000 de iPhone-uri în momentele de vârf.

O forță de lucru copleșitoare începe să ajungă la ora 6:30 pentru schimbul de dimineață. Angajații sosesc pe jos, cu autobuze, cu scutere sau chiar cu un fel de triciclete. Ei intră fără ezitare în zeci de fabrici întinse pe aproximativ 5,7 milioane de metri pătrați. În momentele de vârf, 350.000 de oameni asamblează, testează și împachetează iPhone-uri – până la 350 pe minut.

Guvernul plătește angajatorului un subsidiu pentru fiecare angajat adus, a spus Dl. Liu. „Dacă cererea este mare, ei vor plăti mai mult”, a completat. „Dacă cererea este mică, atunci și plata va fi mai mică.”

În continuare, articolul celor de la The New York Times ne vorbește despre ajutorul primit de către Foxconn de la guvernul Chinei în schimbul serviciilor oferite pentru importanta creștere economică și politică înregistrată de orașul Zhengzhou de-a lungul anilor. Conform unor arhive guvernamentale descoperite de jurnaliștii americani, Foxconn primește un bonus pentru fiecare țintă de export atinsă, în primii doi ani de la deschidere primind subsidii în valoare totală de 56 milioane de dolari.

Într-un răspuns separat, Foxconn a spus că este recunoscătoare pentru sprijinul primit de la guvern.

Într-un răspuns la întrebările noastre, Apple a spus că este conștientă de sprijinul guvernului pentru infrastructură. Cu toate acestea, compania a adăugat că nu știe de existența anumitor subsidii sau scutiri de taxe de care partenerul său beneficiează.

Foxconn a rămas un partener de încredere pentru Apple până în ziua de azi, când ia în calcul o posibilă extindere în Statele Unite ale Americii și se pregătește de o nouă lansare de iPhone cu mult succes (iPhone 8).

Întregul articol de pe The New York Times aicimerită citit întrucât mai include alte detalii interesante de la angajarea unor oameni și nu numai. Acesta poate fi găsit .

- Reclamă -