Compania Apple a rămas și în 2016 cel mai valoros brand din lume, conform clasamentului al Interbrand. Acesta este pentru al patrulea an la rând când gigantul american ocupă prima poziție în top, fiind cu mult în fața competitorilor săi.
În ultimul an, valoarea gigantului din Cupertino a înregistrat o creștere de 5 procente, fiind estimată la 178,1 miliarde de dolari. Conform studiului, valoarea brandului Apple a crescut în mod constant din 2002 (când era estimată la doar 5,2 miliarde de dolari) și până în prezent. Creșterea din ultimul an este una oarecum surprinzătoare, în condițiile în care Apple a raportat prima scădere anuală a vânzărilor trimestriale de iPhone din istorie, precum și prima scădere a cifrei de afaceri din 2003 încoace.
Apple arată cum ecosistemele conduc valoarea. Analiștii au indicat adesea că „Apple are produse superioare”. Deși este adevărat, această opinie subestimează genialitatea modelului Apple de funcționalitate integrată. Software-ul, hardware-ul și touchpoint-urile sunt conectate nu doar prin estetica designului frumos, ci și printr-un nivel de interoperabilitate care justifică, calitatea Apple și descurajează defecțiunile altor platforme. Și cu cât mai multe date partajezi, cu atât mai personal devine – adăugarea unor noi produse este indoloră și gândul de a trece [la un alt ecosistem] tot mai nepromițător. Apple este Alfa coezivității.
Totuși, chiar dacă încă este cel mai valoros brand din lume, Apple nu a mai intrat în topul brandurilor cu cea mai mare creștere în 2016 întocmit tot de cei de la Interbrand.
Pe locurile 2 și 3 în clasamentul celor mai valoroase branduri de anul acesta se află Google și, respectiv, Coca-Cola (cu o valoare a brandului în scădere și mult mai mică decât Apple sau chiar Google). Google are un brand cu valoarea estimată la 133,2 miliarde de dolari, creșterea înregistrată de gigantul din Mountain View față de anul trecut fiind de 11 procente.
În top 10 se mai găsesc companii precum IBM, Amazon, Mercedes-Benz, Toyota și General Electric.
Interbrand este una dintre cele câteva firme care încearcă în fiecare an să stabilească valoarea multor branduri de renume. Clasamente similare sunt întocmite și de Forbes și BrandZ.
În ceea ce o privește pe Apple, de câțiva ani ocupă prima poziție în toate aceste topuri. Dar nu doar brandul său este foarte valoros, capitalizarea bursieră de 611 miliarde de dolari arătându-ne că gigantul american este și cea mai valoroasă companie din întreaga lume.