Incepand din 2001 si pana acum, Interbrand intocmeste un clasament in care, bazandu-se pe puterea financiara a unor companii mari si pe impactul marcii asupra vanzarilor, ne prezinta cele mai valoroase brand-uri din lume. Ani la randul Coca-Cola a detinut suprematia in acest clasament, dar in 2013 s-a produs o modificare importanta in varful topului intocmit de Interbrand. Mai exact, celebra companie care vinde “apa cu zahar” si care este extrem de populara in toata lumea, a cazut pe locul al treilea in clasament inregistrand o crestere de numai 2% fata de anul trecut si avand o valoare a brandului de 79,213 miliarde de dolari. Compania care este acum liderul clasamentului este chiar Apple, cei din Cupertino inregistrand cresteri uriase de la an la an si reusind sa ajunga in varful unui top in care regasim cele mai mari companii din lume. Compania Apple are o valoare a brandului de 98,316 miliarde de dolari, inregistrand o crestere cu 28 de procente fata de anul trecut. Pe locul al doilea a ajuns oarecum surprinzator compania Google a carei valoare a brandului este de 93,291 miliarde de dolari si care a inregistrat o crestere si mai mare fata de Apple, adica are o valoare a brandului mai mare cu 34% fata de anul trecut.
Nici Apple si nici Google nu au inregistrat cele mai mari cresteri in acest clasament, compania care a reusit performanta in topul 100 al celor de la Interbranding fiind Facebook. Desi se situeaza abia pe locul al 52-lea, compania fondata de Mark Zuckerberg a inregistrat o crestere de 43% fata de anul trecut, avand o valoare a brandului de 7,732 miliarde de dolari. Partea interesanta este ca in top 10 cele mai valoroase braduri din lume in 2013 se afla nu mai putin de 6 companii din tehnologie, pe langa Apple si Google regasindu-se IBM, Microsoft, Samsung si Intel. Cel mai mare competitor al Apple, Samsung, a reusit sa intre in premiera in acest clasament, situandu-se pe locul al optulea, dupa ce a inregistrat o crestere de 20 de procente.
Practic in momentul de fata cele mai mari si mai importante branduri din lume la ora actuala sunt cele din tehnologie, iar Apple este prezenta in premiera in varful clasamentului si ne surprinde oarecum, deoarece vinde numai produse premium si, implicit, scumpe pe care nu si le permite oricine. Ramane de vazut cum vor evolua lucrurile pe viitor, daca Apple va reusi sa isi consolideze pozitia de lider sau daca cei de la Google vor reusi marea surpriza, companiile de pe locurile urmatoare fiind destul de departe de cei doi mari giganti.
In luna mai, Millward Brown, o alta companie care face clasamente ale celor mai valoroase companii din lume bazandu-se pe algoritmi diferiti, a desemnat acelasi brand Apple ca fiind castigatorul, top 5 al acestora fiind asemanator cu cel prezentat acum de Interbrand.
Sursa: Interbrand