Lansate pe 16 septembrie în 28 de țări și, șapte zile mai târziu, în alte 30 (inclusiv România), iPhone 7 și iPhone 7 Plus se bucură de o cerere destul de mare dacă ne uităm la stocuri și la anunțurile făcute de mai mulți operatori din întreaga lume. Totuși, din primele estimări reiese că vânzările lor nu reușesc să se ridice la nivelul record atins de iPhone 6s și iPhone 6s Plus în urmă cu un an.
Analistul KGI Securities Ming-Chi Kuo a afirmat într-o notă trimisă recent investitorilor că noua generație de iPhone nu este disponibilă în stocurile foarte multor magazine nu neapărat din cauza unei cereri foarte mari. Potrivit lui, cele mai multe versiuni de iPhone 7 și iPhone 7 Plus au estimată livrarea peste 2-3 săptămâni la magazinele Apple, la operatori și la partenerii din foarte multe țări, iar acest lucru se datorează mai multor factori, nu doar cererii pieței.
Un factor foarte important este acela că noua generație de iPhone a fost lansată anul acesta în mult mai multe țări comparativ cu iPhone 6s (28 față de 12, în primul val) și că distanța dintre primele două valuri a fost acum de numai o săptămână (ca să nu mai punem că al doilea val a inclus alte 30 de țări, fapt ce a făcut imposibil ca stocurile inițiale să fie mari peste tot). Al doilea factor pentru care mai ales iPhone 7 Plus nu este disponibil în cantități mari ar fi Samsung Galaxy Note7 și problemele grave pe care le are și care i-ar fi convins pe foarte mulți să renunțe la upgrade sau să returneze noul telefon inteligent și să treacă la iPhone. Cel de-al treilea factor enunțat de analist privește operatorii de telefonie mobilă. Se pare că aceștia au înregistrat o cerere mult mai mare de iPhone 7 decât cererea de iPhone 6s de anul trecut datorită promoțiilor.
Coroborând cele trei motive pentru care crede că iPhone 7 nu este disponibil în stocurile magazinelor nici acum cu faptul că Apple însăși a decis să nu prezinte vânzările de iPhone 7 și iPhone 7 Plus din weekendul lansării, analistul opiniază că cererea totală de iPhone 7 nu este la fel de mare precum cererea de iPhone 6s de anul trecut. Și, trebuie să recunoaștem, teoria lui este cât se poate de interesantă deoarece ne arată cât de inteligent a reușit Apple să mascheze reducerea cererii pentru noua generație de iPhone, o reducere care se anticipa încă de dinaintea prezentării ei deoarece se știa că nu va aduce schimbări majore comparativ cu modelele de iPhone lansate din 2014 încoace.
În ceea ce privește versiunile de iPhone 7 și iPhone 7 Plus negru diamant, analistul american afirmă că este o criză de ele la nivel global în principal din cauza dificultății cu care ele sunt produse. Se pare că 30-40% dintre dispozitivele pe negru diamant nu se ridică la nivelul impus de standardele de calitate Apple, motiv pentru care se întârzie mult introducerea lor pe piață.
Potrivit companiei Apple, finisajul negru diamant este realizat printr-un proces de anodizare și polizare în nouă pași.
Așadar, chiar dacă iPhone 7 și iPhone 7 Plus nu sunt în stocurile celor mai multe magazine nici acum, acest lucru nu se datorează faptului că cererea bate toate recordurile, ci, pe de-o parte, problemelor de producție, iar pe de alta strategiei abordată de Apple, care vrea să arate cât de populare rămân telefoanele sale, chiar dacă nu s-au mai făcut modificări mari de la iPhone 6 încoace.