Au trecut aproape cinci ani de când Apple a introdus Siri și asistentul virtual personal din iOS este departe de a ne înțelege așa cum ar trebui sau așa cum multă lume s-ar aștepta. De fapt, cu această problemă nu se confruntă doar Siri, ci și asistenții creați de Microsoft (Cortana), Amazon (Alexa) și nu numai, iar cauza, din câte se pare, nu sunt companiile care i-au creat. Citând opiniile câtorva analiști, cei de la Bloomberg scriu că actualii asistenți virtuali personali sunt ușor înapoiați din cauza lipsei de progres din tehnologia microfoanelor digitale.
Cu toate că procesoarele, senzorii celor două camere și alte componente ale iPhone au evoluat cât se poate de rapid și spectaculos pe parcursul ultimilor ani, nu același lucru poate fi spus și în legătură cu microfoanele. Microfoanele digitale încă au mari probleme în a se concentra pe eliminarea zgomotelor din fundal și detectarea clară a vocilor – mai ales de la depărtare -, iar acest lucru are un impact negativ asupra capacității dispozitivelor de a asculta utilizatorii.
Și cum inteligența artificială reprezintă un punct de interes al companiilor din IT din cauza popularității ridicate, Bloomberg anunță că producătorii de microfoane se străduie din greu să îmbunătățească tehnologia din spatele microfoanelor.
„Fără dubiu, este o cursă a înarmărilor”, a spus Peter Cooney, un analist al SAR Insight & Consulting. Marile companii IT se gândesc mult mai mult la microfoane decât au făcut-o în ultimii câțiva ani. De la lansarea din 2012 a iPhone 5, „performanța microfoanelor nu s-a îmbunătățit chiar atât de mult”, a spus Marwan Boustany, un analist al companiei de cercetare IHS Markit.
Apple și alte companii care se bazează pe microfoane pentru a le permite utilizatorilor să interacționeze cu telefoanele inteligente și alte dispozitive își doresc, din câte se pare, ca tehnologia să se îmbunătățească într-atât de mult încât ele să ajungă capabile să distingă vocile de alte zgomote, chiar și de la distanțe mai mari.
Într-un interviu recent, vicepreședintele executiv Apple pentru inginerie software, Craig Federighi, a declarat că microfoanele au un impact foarte mare asupra capacității Siri de a înțelege comenzile:
Nu este doar siliciul. Este despre cât de multe microfoane punem în dispozitiv, unde punem acele microfoane. Cum reglăm hardware-ul și aceste microfoane și pachetul software care face procesarea audio. Sunt toate aceste piese împreună. Este un avantaj incredibil față de cei ce trebuie să creeze ceva software și apoi să aștepte să vadă ce se întâmplă.
În cadrul aceluiași interviu, oficialii companiei Apple au spus că au reușit să îmbunătățească foarte mult capacitatea Siri de a interpreta comenzile odată cu introducerea sistemului de învățare automată dar, în practică, Siri nu aude de cele mai multe ori comenzile sau interpretează greșit cuvintele rostite. Acest lucru ar putea fi rezolvat prin îmbunătățirea tehnologiei microfoanelor incluse în dispozitivele iPhone, iPad, iPod touch, Apple Watch, Mac și chiar în telecomenzile pentru Apple TV.