Apple a anunțat marți seară a doua scădere anuală consecutivă a cifrei de afaceri trimestriale, din cauza scăderii vânzărilor de dispozitive iPhone, a încasărilor mai mici înregistrate în China și nu numai. Dar în ciuda acestor scăderi, iPad a adus o primă creștere din ultimele 10 trimestre.
Vorbim despre veniturile obținute de Apple din vânzarea de tablete, care pentru prima dată în ultimii doi ani și jumătate au fost mai mari decât în același trimestru din anul anterior. Conform cifrelor furnizate de Apple, gama de iPad i-a adus gigantului din Cupertino în T2 2016 4,9 miliarde de dolari, cu 400 milioane de dolari mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut (4,5 miliarde de dolari).
Într-un interviu oferit celor de la The Wall Street Journal, Tim Cook, director general al Apple, s-a arătat „încurajat” de creșterea încasărilor înregistrată de iPad, precum și de creșterea cu 19 procente a încasărilor generate de produsele incluse în categoria Servicii – Apple Music, App Store, iTunes, etc.
Sunt câteva semne încurajatoare în rezultate. Acest trimestru trecut a fost surprinzător deoarece a fost mai bun decât ne așteptam din atât de multe puncte de vedere diferite, nu doar dintr-unul.
Dar deși banii pe care i-a adus companiei Apple au fost mai mulți, iPad a continuat și în T2 2016 trendul descendent al vânzărilor. Comparativ cu T2 2015, Apple a vândut cu un milion mai puține tablete iPad în perioada aprilie-iunie din acest an (9,9 milioane unități, față de 10,9 milioane).
Și atunci cum se explică acea creștere a încasărilor? Ei bine, prin creșterea prețului mediu de vânzare ce a fost generată de iPad Pro de 9,7 inchi (lansat chiar în T2 2016) și iPad Pro de 12,9 inchi, două tablete mult mai scumpe decât modelele anterioare. iPad Pro de 9,7 inchi are un preț de pornire de 689 €, în timp ce iPad Pro de 12,9 inchi are un preț de pornire de 907,3 €, ambele fiind mai mari decât prețul de pornire al modelelor anterioare de iPad – 589 €.