Apple Music a luat modelul MTV din perioada de prosperitate a anilor ’80 și ’90

0
639

Apple a reușit să își asigure în mod constant conținut muzical exclusiv, cum ar fi cel mai recent album al rapperului canadian Drake, „Views”, filmul turnetului mondial „The 1989” al lui Taylor Swift sau videoclipurile unor cântăreți precum The Weekend și Eminem. Într-un interviu oferit revistei Rolling Stone, Larry Jackson, directorul de conținut original al Apple Music, a spus că asigurarea de conținut exclusiv s-a făcut prin punerea serviciului de streaming muzical „la intersecția dintre toate lucrurile relevante în cultura pop”.

Jackson a spus că modelul este „MTV din toiul anilor ’80 și ’90. Întotdeauna simți că Michael Jackson sau Britney Spears au trăit acolo. Cum evoci emoțional acel sentiment pentru oameni?”

Înțelegerile companiei Apple cu artiștii nu se limitează numai la oferirea de ferestre de difuzare exclusivă a melodiilor sau albumelor, ci și la sponsorizarea videoclipurilor. Astfel, videoclipuri ale unor melodii precum „Hotline Bling” a lui Drake sau „Can’t Feel My Face” a lui The Weekend au fost finanțate de gigantul american pentru a primi din partea acestor artiști exclusivitate.

Obiectivul celor din Cupertino este de a ajuta artiștii să simtă că pot face lucruri interesante cu Apple. Monte Lipman, director al Republic Records – casa de discuri a lui Ariana Grande și The Weekend – le-a spus celor de la Rolling Stone că Apple s-a pregătit să facă unele lucruri pe care alte companii nu le-au făcut sau la care nici măcar nu s-au gândit. Potrivit acestuia:

În ultima vreme au fost foarte inteligenți în a veni la noi cu ceea ce noi considerăm a fi oportunități inovatoare.

Printre aceste oportunități se numără și contribuții din partea unor șefi ai Apple. Tim Cook, director general Apple, „a intervenit” la producția videoclipului muzical „Borders” al celor de la M.I.A., în timp ce Swift a spus că Jackson a ajutat-o să îi vină idei noi pe moment, să își planifice mai bine munca și să își editeze filmul turneului „The 1989”. Acea colaborare a dat naștree reclamei undei Swift cântă „Jumpman” a lui Drake și Future, care a făcut ca vânzările acelei piste să crească cu 43%, potrivit revistei Rolling Stone.

Cu toate acestea, strategia adoptată de compania Apple nu a dat mereu roade. Jackson a spus că gigantul american a discutat să sponsorizeze albumul „The Life of Pablo” a lui Kanye West, însă acesta a refuzat, preferând serviciul Tidal, pe care îl deține împreună cu Jay-Z. Acesta ar fi ales Tidal în fața Apple Music, deoarece „a vrut să lucreze cu prietenul său”, spunând totodată că disponibilitatea lui nu va fi extinsă în afară Tidal. Cu toate acestea, albumul a fost lansat luna trecută în Apple Music, probabil din cauza succesului modest pe care îl are Tidal, comparativ cu serviciul de streaming audio al Apple.

În cele din urmă, angajatul Apple a spus revistei Rolling Stone că filosofia Apple Music este „mergi și rezolvă” atunci când vine vorba despre asigurarea de conținut original. Aceasta a ajutat-o să asigure colaborări atât cu artiștii mai sus menționați, cât și cu Keith Richards, Selena Gomez, The Black Eyed Peas, Dreezy și nu numai.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.