Pe 19 mai 2001, Steve Jobs prezenta primul magazin Apple, din Tysons Corner, Virginia (SUA). La 15 ani după, compania americană a oferit lumii întregi o previzualizare a ceea ce este supranumită „viitoarea generație de Apple Store”, în San Francisco, un concept la care se lucrează de mai bine de doi ani de zile și care a fost dezvăluit ieri pentru prima dată. Compania nu doar că a trimis un comunicat de presă în care anunță câteva dintre caracteristicile principale ale Apple Store Union Square, dar a invitat și câțiva jurnaliști la o conferință de presă, organizată chiar în interiorul său și prezentată de vicepreședintele Apple pentru magazine retail și online, Angela Ahrendts:

În urmă cu 15 ani, Apple deschidea primele două magazine și suntem bucuroși să sărbătorim cu această ocazie deschiderea Apple Union Square în San Francisco. Noi nu doar că am dezvoltat aspectul magazinului nostru, dar și scopul său și rolul mai mare în comunitate, în condițiile în care aici îi învățăm și distrăm pe vizitatori și acordăm ajutor rețelei de antreprenori locali.

Magazinul are aspectul de nouă generație pe care l-am mai văzut deja la câteva magazine deschise de Apple în ultimele luni (inclusiv cele din Bruxelles și Memphis), dar fără atâta fast. El are multe spații largi și deschise, cu tavane înalte, geamuri uriașe, zone de prezentare a produselor și accesoriilor diferite de cele cunoscute până acum, dar și un afișaj 6K, care acoperă aproape un perete întreg.

Avem un profund angajament față de orașele cu care lucrăm și suntem conștienți de importanța pe care o are arhitectura în comunitate. Totul începe cu fațada – care aduce transparența la un nivel cu totul nou – unde clădirea contopește interiorul cu exteriorul, drărâmând bariere și făcându-l mai egalitar și accesibil.

Șefa magazinelor Apple le-a prezentat jurnaliștilor câteva dintre caracteristicile viitorului magazin, cum ar fi, spre exemplu, un perete verde de 15 metri, amplasat în zona pe care compania americană a supranumit-o „Piața”. Aici sunt locuri pentru 200 de persoane, o fântână poziționată central, ce a fost creată de sculptorul Ruth Asawa și amplasată acolo de câteva zeci de ani, precum și o lucrare de artă intitulată „Iubire”. Acest loc va fi deschis publicului 24 de ore pe zi, va oferi Wi-Fi gratis, iar în weekenduri va găzdui concerte ale unor artiști cunoscuți.

În spatele magazinului există o încăpere numită „The Boardroom”, care include o masă mare de conferință, canapele, zone de prezentare a produselor și un afișaj de dimensiuni mari. Această încăpere le va fi adresată antreprenorilor, dezvoltatorilor și altor clienți cu întreprinderi mici și mijlocii.

În rest, magazinul este organizat pe mai multe secțiuni, cum ar fi, spre exemplu, „Dumbrava Geniilor”, unde utilizatorii vor primi ajutor pentru dispozitivele iOS, OS X, watchOS și tvOS. O altă secțiune este „Bulevardul”, unde clienții vor putea încerca accesorii și găsi produse exclusive de la terți, în timp ce în „Creative Pro” vor fi angajați Apple care le vor oferi sfaturi artiștilor care folosesc sau doresc să folosească produse ale companiei.

Principala încăpere a noului Apple Store este „Forul”, care are peretele cu afișaj 6K. El are rolul de a aduce artiștii, fotografii, muzicienii și nu numai pentru a inspira și învăța clienții în cadrul unor programe dedicate elevilor, profesorilor, dezvoltatorilor, gamerilor, artiștilor și nu numai.

Noul Apple Store va fi inaugurat mâine, pe 21 mai.

- Reclamă -