Apple a fost ales cel mai valoros brand din 2016 într-un clasament Forbes, în ciuda perioadei mai dificile prin care trece. Luna trecută, gigantul american a raportat prima scădere trimestrială anuală a cifrei de afaceri din 2003, precum și o scădere importantă a vânzărilor de iPhone, pentru prima dată în istorie.

Scăderile raportate de gigantul american nu au fost însă suficiente pentru a pierde titlul de cel mai valoros brand de pe planetă. Această poziție este ocupată de Apple în clasamentul celor de la Forbes de șase ani, alți giganți din industria IT, cum ar fi Google sau Microsoft, nefiind capabili să o întreacă. Anul acesta, experții de la Forbes au estimat valoarea brandului companiei Apple la 154,1 miliarde de dolari, ea fiind mai mare cu 6 procente decât anul trecut și aproape dublă comparativ cu valoarea brandului Google. Cu toate acestea, gigantul din Mountain View a înregistrat o creștere însemnată de 26 de procente în clasamentul de anul acesta.

Coca-Cola, Facebook, Toyota, Disney, McDonald’s, General Electric, Samsung, Amazon, AT&T, BMW și Cisco fiind alte branduri de renume pe care le întâlnim în primele 15 locuri ale clasamentului global realizat de Forbes. Alte companii importante care sunt prezente în clasament sunt Intel (locul al 17-lea), Verizon (locul al 21-lea), HP (locul al 38-lea), Sony (locul al 76-lea) și Netflix (locul al 79-lea). cel mai valoros brand 2016

Și chiar dacă are cel mai valoros brand, Apple nu este și cea mai valoroasă companie din lume. Cel puțin nu deocamdată. În această după-amiază, acțiunile gigantului american au scăzut cu trei procente, fiind sub pragul de 90 $ pe acțiune. Astfel, Apple are o capitalizare bursieră de doar 494 de miliarde de dolari, ea fiind mai mică, pentru a doua oară în 2016, decât capitalizarea bursieră a companiei Alphabet (compania-mamă a Google), a cărei capitalizare bursieră în momentul de față este de 498 miliarde de dolari. Desigur, prețul acțiunilor fluctuează și rămâne de văzut pentru cât timp Alphabet va reuși să stea în fața Apple.

Perioada dificilă prin care trece Apple nu se va termină prea curând, în condițiile în care compania ale cărei acțiuni au scăzut cu 30 de procente comparativ cu anul trecut a anunțat că se așteaptă ca și trimestrul fiscal viitor să îi scadă cifra de afaceri comparativ cu T2 2015. De asemenea, vânzările de iPhone ar putea urma același trend descendent din trimestrul 1, iar asta nu este bine deloc pentru Apple.

- Reclamă -