O eroare gravă din aplicația Mesaje sau, mai degrabă, din sistemul de notificări al iOS a ieșit la suprafață recent, când un utilizator a descoperit că o serie de caractere trimise unei persoane prin iMessage sau SMS duc la repornirea forțată a terminalelor iPhone și iPad, precum și la imposibilitatea accesării ulterioare a aplicației Mesaje.

Simpla trimitere către un utilizator de iPhone sau iPad a unui SMS sau iMessage cu două cuvinte din limba engleză, însoțite de o serie de simboluri și litere arabe, scrise într-o anumită ordine, (pe care le puteți vedea în captura de ecran de mai sus și copia de la utilizatorul care a descoperit eroarea și publicat „codul” pe reddit – nerecomandat) va duce la repornirea imediată a dispozitivului acestuia (dintr-o dată, cel care primește mesajul va constata că terminalul îi afișează logoul Apple pe un ecran alb sau negru). Problema și mai mare este că după repornire, dacă aplicația Mesaje era deschisă la vizualizarea tuturor conversațiilor, ea va da eroare fatală (se va opri neașteptat) de fiecare dată când încerci să o redeschizi. Dacă, în schimb, era deschisă la conversația unde s-a primit mesajul cu pricia, aplicația se va deschide în continuare, dar simpla încercae de a accesa o altă conversație decât aceasta va duce la oprirea neașteptată a aplicației.

În ceea ce ne privește, am testat dacă problema apare pe diferite versiuni ale sistemelor de operare, descoperind că ea afectează nu doar utilizatorii care au iPhone și iPad cu iOS 8.3, ci și pe aceia care au iOS 8.4 beta (sau versiuni anterioare ale iOS 8). Surprinzător sau nu, dispozitivele cu iOS 7 (testat pe iPhone cu iOS 7.1.1) nu par a fi afectate de această eroare. Dar deși am reușit cu succes să forțăm repornirea unor iPhone-uri sau iPad-uri prin trimiterea mesajului menționat anterior, nu am întâmpinat probleme la reaccesarea aplicației Mesaje de pe dispozitivele care l-au primit (nici dacă ele erau în vizualizarea tuturor conversațiilor sau în conversația cu pricina).

Din nefericire, vestea s-a răspândit rapid pe Internet, așa că nu este exclus ca cineva să îți facă o glumă și să îți trimită pe iPhone sau iPad „mesajul cu probleme”. Iar dacă nu ești la fel de norocos ca și mine, adică aplicația Mesaje va fi afectată după primirea mesajului, atunci îți voi oferi câteva recomandări care ar trebui să te ajute să remediezi problema.

  • În primul rând, dacă aplicația Mesaje era deschisă în conversația cu persoana care ți-a trimis mesajul, atunci accesează-o (deoarece acest lucru ar trebui să fie posibil, fără ca ea să se oprească), apoi trimite un răspuns (orice răspuns). Astfel, ar trebui să dispară problema, iar tu să îți poți folosi fără probleme dispozitivul.
  • În cazul în care Mesaje era deschisă la ecranul cu toate conversațiile, atunci situația se va complica puțin, deoarece fiecare încercare de a o reaccesa va însemna închiderea neașteptată a aplicației. Pentru a rezolva această problemă va trebui să rohi pe cineva să îți trimită un mesaj sau să îți trimiți singur un mesaj de pe un alt dispozitiv (inclusiv iPhone, iPad sau Mac, conectat la același ID Apple, via iMessage). Poți să îți trimiți ție un mesaj și de pe dispozitivul iPhone/iPad afectat folosind Siri (cu o comandă de genul „Send a message to myself„), cât și folosind meniul de partajare din orice aplicație (unde va trebui să selectezi Mesaje, iar în câmpul Către să introduci numărul tău de telefon, numele tău sau adresa de e-mail – pentru iMessage).

Problema ar trebui să se rezolve folosind modalitățile de mai sus. Dacă ea persistă în cazul tău, atunci anunță-ne.

În ceea ce-o privește pe Apple, un reprezentant al companiei i-a spus unui utilizator că inginerii companiei știu deja de existența ei, iar momentan lucrează la o rezolvare. Așadar, ar trebui ca o actualizare adusă iOS în viitorul apropriat să o înlăture, deci să permită trimiterea fără probleme a mesajului.

Actualizare 19:00: Compania Apple a oferit un răspuns cu privire la această problemă:

[pull_quote_center]Știm de existența unei erori iMessage cauzată de o serie specifică de caractere unicode și vom veni cu o rezolvare într-o actualizare software.[/pull_quote_center]

LASĂ UN COMENTARIU

Introdu comentariul tău
Introdu numele tău aici

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.