În general, nu trece foarte mult timp de când Apple lansează un dispozitiv nou că pe Internet apar fie analiști, fie anumite firme care desfac Apple Watch-urile (sau care iau lista componentelor de la cei care le-au desfăcut deja) și estimează costurile de producție ale produsului respectiv. Costurile estimate sunt, de regulă, cam la jumătate (uneori și mai mici) față de prețul de vânzare al produsului. Asta înseamnă că imediat estimările respective sunt preluate pe numeroase site-uri de știri, bloguri și nu numai, unde, de regulă, se dorește introducerea în mentalul colectiv a ideii că Apple este o companie ticăloasă care își pune un adaos comercial imens pe fiecare produs. În realitate, lucrurile nu stau nicidecum așa, în condițiile în care nimeni dintre aceia care fac estimările costurilor produsele nu au informații oficiale și nici nu țin cont de celelalte costuri legate de dezvoltarea și comercializarea dispozitivelor.
Și pentru că nu a luat niciodată o poziție cu privire la estimările costurilor de producție care apar de fiecare dată când lansează un produs nou, compania Apple a decis să ia acum, odată cu lansarea Apple Watch. În cadrul conferinței de prezentare a rezultatelor financiare pe primul trimestru fiscal al anului 2015, directorul general al Apple, Tim Cook, a ținut să precizeze că marja de profit în cazul Apple Watch este mai mică decât marja de profit medie a companiei, iar atunci când a fost întrebat despre cum este influențată această marjă de prețul mare al Apple Watch Edition, Cook a răspuns referindu-se la lipsa acurateții din estimările costurilor de producție ale produselor companiei pe care o conduce.
[pull_quote_center]Nu am văzut [n.r. estimări pentru Apple Watch], dar în general apar defalcări ale costurilor produselor noastre care sunt mult diferite față de realitate. Nu am văzut una care să fie măcar aproape de a fi acurată.[/pull_quote_center]
Cook a continuat spunând că funcționalitatea Apple Watch este „absolut incredibilă” grație noilor caracteristici și a tehnologiei inovative.
Prin răspunsul dat, directorul general al companiei Apple nu doar că ne îndeamnă să nu mai urmărim estimările care apar pe Internet cu privire la costurile componentelor din dispozitivele sale, dar vrea să sugereze și că Apple Watch, în ciuda aparențelor, are un preț mic. Și ținând cont că răspunsul a fost dat în urma unei întrebări despre Apple Watch Edition, modelul cu preț de pornire de 12.000 €, probabil Cook consideră că și acest preț este justificat, ținând cont de costurile de producție.
Până în momentul de față nu am văzut o defalcare a costurilor de producție a Apple Watch, însă este puțin probabil să nu apară din moment ce ceasul a început să fie livrat de câteva zile către clienții care l-au precomandat din timp. Cu toate acestea, pentru fiecare model de iPhone și iPad am văzut defalcări ale costurilor, iar cele mai recente ne sugerau că producția efectivă și componentele iPhone 6 și iPhone 6 Plus ajung la aproximativ 200$, ceea ce ar însemna o marjă de profit de 69%, având în vedere prețul de vânzare al acestora. Cu toate acestea, multe dintre estimări se bazează pe costurile unor componente similare celor folosite în iPhone (având în vedere faptul că Apple are multe componente personalizate), așa că nimeni nu știe cât dă Apple pe fiecare șurub sau microcip din iPhone. Mai mult, la realizarea estimărilor costurilor de producție nu se ține cont de alte costuri, cum ar fi cele cu cercetarea și dezvoltarea, crearea software-ului, marketing, transport, etc.
Revenind la ceea ce a spus Tim Cook în cadrul teleconferinței de aseară, el a mai adăugat cu privire la Apple Watch că este de așteptat ca marjele Apple Watch să fie mai mici decât media companiei în primul trimestru de disponibilitate, în condițiile în care primul trimestru al oricărui produs nou este „o perioadă de învățare”.