Apple poartă discuții cu marii artiști pentru a oferi conținut exclusiv pentru Beats

0
198

Captură de ecran din 2015.04.11 la 09.49.10

Oricât de mult ar fi încercat să convingă casele de discuri să lase din preț, astfel încât să poată reduce abonamentul pe care va trebui să-l plătească utilizatorii pentru a avea acces la viitorul său serviciu de streaming audio, compania Apple nu ar fi avut succes. Ideea lor era să atragă utilizatorii și prin costurile mai mici decât la servicile competitoare, însă dacă acest lucru nu va fi posibil, atunci compania ar apela la furnizarea de conținut exclusiv. Bloomberg scrie că Apple ar fi solicitat Florence and the Machine și altor câteva zeci de artiști să ofere conținut exclusiv pentru a promova noul serviciu de muzică.

Se pare că Apple încearcă să încheie un contract cu Florence and the Machine care să îi ofere drepturi de difuzare exclusivă pe o prioadă limitată de timp a unei piste de pe viitorul album al formației, How Big, How Blue, How Beautiful, ce urmează să fie lansat la începutul lunii iunie. Separat de Florence and the Machine, compania Apple ar fi făcut oferte similare lui Taylor Swift și altor artiști sau formații cunoscute. Cântăreața Taylor Swift ar putea să fie pentru Apple și noul său serviciu de streaming audio peștele cel mare în condițiile în care anul trecut a decis să își retragă muzica din unele servicii de streaming, cum ar fi Spotify. Or, dacă ar oferi drepturile de difuzare a muzicii sale pe noua platformă Apple, Swift ar putea convinge foarte mulți fani să plătească abonamente și să folosească serviciul pentru iPhone, iPad, iTunes, Apple TV și, probabil, Android.

Strategia adoptată de către Apple este similară cu cea adoptată de Jay-Z la relansarea serviciului de streaming Tidal, care, de asemenea, dorește să atragă abonați cu ajutorul conținutului care nu poate fi ascultat în altă parte. În cazul serviciului rapperului, până acum au fost lansate exclusiv o melodie a lui Beyonce, iar apoi o melodie a Rihannei, la câteva săptămâni înainte ca ele să fie oferite pe alte platforme sau în magazine precum iTunes Store.

Spre deosebire de Jay-Z, Apple are marele avantaj că pe lângă artiști, poate să atragă abonați grație sutelor de milioane de utilizatori iTunes, iPad și iPhone și faptului că serviciul va fi integrat direct în aplicațiile pe care aceștia le folosesc foarte des.

Cât despre costul unui abonament, Bloomberg susține că Apple va percepe un preț de 9,99 $ pe lună pentru un singur abonat sau 14,99 $ pe lună pentru familie. Prețul pentru un singur abonat este similar cu prețul pe care îl plătesc în prezent și abonații Beats Music, Spotify sau Muzică Google Play.

- Reclamă -