Încă din luna septembrie a anului trecut au apărut primele zvonuri potrivit cărora un serviciu de streaming audio Beats ce poartă brandul Apple va fi lansat de compania americană în viitor. Și cum ne apropriem tot mai repede de posibila dată a lansării noului serviciu Apple, informații atât despre prețul lui, cât și despre conținutul pe care îl va oferi utilizatorilor încep să apară pe Internet.
Într-o știre detaliată despre acest viitor serviciu pe care au publicat-o în a doua parte a acestei săptămâni, jurnaliștii de la The New York Times confirmă o parte dintre zvonurile apărute în trecut și adaugă câteva detalii care privesc rolurile pe care Trent Rezor și Jimmy Iovine le joacă în dezvoltarea noului serviciu de streaming audio. În plus, tot acum aflăm că Apple este interesată ca artiștii să lanseze noile albume inițial exclusiv în noua platformă, precum și că lucrează la refacerea iTunes Radio.
Se pare că viitorul serviciu de streaming muzical al Apple va prelua o bună parte dintre caracteristicile actualului serviciu Beats Music, compania fiind interesată de listele de redare alese manual de angajați pentru diferite tipuri de stări, precum și de aspectul vizual foarte viu al aplicației Beats Music, care se încadrează perfect în designul minimalist promovat de ea în iOS și nu numai. Cu toate acestea, sunt slabe șansele ca Apple să păstreze denumirea de Beats Music pentru noul serviciu, în condițiile în care compania dorește nu să îl ofere pentru descărcare separată de pe App Store, ci să îl integreze într-una dintre viitoarele actualizări aduse iOS. Coroborând această informație cu una mai veche, descoperim că noul serviciu al Apple ar putea să fie lansat chiar în iOS 8.4.
Confirmând o informație din trecut, jurnaliștii New York Times ne spun că deși Apple ar vrea să ofere noul serviciu la un abonament lunar de 7,99 $, pentru a-l face mai accesibil decât principalele servicii competitoare, compania întâmpină rezistența caselor de discuri, care ar putea să o convingă în cele din urmă să ofere noul serviciu doar la abonamente de 9,99 $ și fără posibilitatea ca utilizatorii să îl folosească gratuit.
Legat de cei care supraveghează noul proiect, aflăm acum că atât Trent Renor (foto sus), fostul director general al Beats Music, companie achiziționată de Apple anul trecut, cât și Jimmy Iovine, cofondatorul companiei Beats, vor juca roluri foarte importante. Iar dacă primul are sarcina de a redesena aplicația serviciului de streaming audio, cel din urmă poartă intens discuții cu artiștii și casele de discuri pentru a-i convinge să lanseze întâi în servicul Apple noile albume și abia apoi în cele ale competiției. El folosește ca și exemplu albumul Beynoce al cântăreței cu același nume, care l-a lansat în priemieră și în exclusivitate pe iTunes, în luna decembrie a anului 2013. Acest album s-a bucurat imediat de succes și a ajuns în topurile iTunes.
În plus față de noul serviciu de streaming audio, Apple dorește nu doar să le păstreze și pe cele două existente pe care le administrează, dar și să îmbunătățească iTunes Radio, care a devenit un fel de post de radio tradițional – iar lumea nu mai caută așa ceva. Angajarea lui Zane Lowe, un cunoscut DJ al unui post de radio BBC, a indicat încă de la început faptul că Apple pregătește îmbunătățiri pentru serviciul de streaming audio introdus în iOS 7.
Noul serviciu de streaming audio Apple ar putea să fie prezentat la WWDC 2015.