Actualizare 11 martie, ora 23:00: Potrivit paginii Apple de stare a sistemelor, problemele iTunes Store și App Store au fost înlăturate.
În cazul în care ați încercat să descărcați/actualizați aplicații de pe App Store ori să cumpărați ceva de pe iTunes Store după ora prânzului, ați observat fără doar și poate că acest lucru este imposibil. Înainte de a da vina pe dispozitiv sau pe versiunea iOS pe care o aveți instalată pe iPhone sau iPad, trebuie să știți că nu sunteți singurii afectați de problema cu care se confruntă de serviciile companiei Apple și care a fost adineauri recunoscută de gigantul din Cupertino.
Atât iOS App Store, cât și Mac App Store afișează în ultimele ore diferite mesaje de eroare utilizatorilor care încearcă să cumpere, descarce ori efectueze actualizări aplicațiilor, atenționându-i că a survenit o eroare, că este imposibilă conectarea la iTunes Store sau chiar că unele dintre articole nu sunt disponibile. În plus, dezvoltatorii care încearcă să acceseze iTunes Connect sau TestFlight sunt și ei afectați de problemă.
După ce pe rețelele de socializare și numeroase site-uri s-a sesizat problema, compania Apple a actualizat pagina de stare a sistemelor sale recunoscând că există o problemă care îi afectează pe toți utilizatorii iTunes Store, indiferent de țara din care încearcă să acceseze magazinul. Pe lângă magazinele de aplicații și platformele pentru dezvoltatori, Apple susține că problema afectează și iTunes Store și iBooks Store, iar preț de câteva ore a afectat iCloud și iCloud Mail.
Într-un răspuns oferit celor de la CNBC, un purtător de cuvânt al companiei Apple a declarat că indisponibilitatea serviciilor Apple este cauzată de o eroare DNS și că în prezent se efectuează lucrări de îndepărtare a ei.
Le cerem scuze utilizatorilor care au întâmpină încă de dimineață probleme cu iTunes și alte servicii. Cauza problemei a fost o eroare DNS internă a Apple. Lucrăm să facem toate serviciile disponibile din nou cât mai devreme posibil și mulțumim tuturor pentru răbdare.