Compania Apple a extins recent disponibilitatea uneia dintre cele mai importante caracteristici pentru protejarea ID-urilor Apple. După ce am văzut că în versiunile de pre-lansare ale OS X 10.10.3 și iOS 8.3 a fost inclusă compatibilitate extinsă cu sistemul de protecție similar oferit de Google, acum utilizatorii de dispozitive cu iOS și OS X vor descoperi că verificarea în doi pași este disponibilă și pentru FaceTime și iMessage, scrie The Guardian.

Conectarea într-un cont iMessage sau FaceTime protejat prin sistemul de verificare în doi pași va solicita utilizatorilor să introducă o parolă specifică pentru aplicație, care poate fi obținută doar prin logarea în contul Apple de pe platforma web My Apple ID (link direct) folosind codul de autentificare furnizat prin SMS. Deși complică puțin procesul de logare în condurile iMessage și FaceTime, sistemul oprește utilizatorii neautorizați să se conecteze în contul tău și să îți fure datele.

Ceea ce este cu adevărat interesant la noul sistem este chiar ceea ce am descris în paragraful anterior. Dacă, de regulă, atunci când te conectezi în contul tău Apple trebuie să introduci, având verificarea în doi pași activă, codul de securitate furnizat pe unul dintre dispozitivele de încredere, în acest caz nu vei primi un cod. În schimb, Apple a optat pentru o metodă ceva mai complicată care necesită introducerea unei parole specifice pentru aplicație în încercarea de a preveni persoanele neautorizate să îți acceseze contul și datele.

Disponibil din 2013 într-o multitudine de țări, printre care nu se numără și România (oare cum nu ne mai surprinde?), sistemul de verficare în doi pași sporește semnificativ securitatea ID-urilor Apple. Până acum, el era disponibil doar atunci când utilizatorul dorea să facă modificări în contul său, să se logheze în iCloud sau să facă achiziții de pe iTunes/App Store de pe un dispozitiv nou și neverificat.

Motivul pentru care Apple ar fi făcut această mutare este un raport al unui expert în probleme de securitate, care ne prezenta recent că o serie de servicii importante ale Apple nu protejează prin sistemul de verificare în doi pași ID-urile Apple. Printre acestea se numărau iMessage sau FaceTime, dar nici iTunes, App Store sau unele site-uri web ale Apple nu solicită codul de verificare trimis pe dispozitivele de încredere. Dacă în cazul primelor două situația s-a rezolvat, iar utilizatorii pot sta acum liniștiți că va fi mai greu ca cineva neautorizat să le acceseze conturile cu mesaje și apeluri, în cazul celorlalte servicii Apple, compania mai are de lucru.

- Reclamă -