Compania Apple a notat, în cadrul comunicatului de presă publicat săptămâna aceasta cu scopul de a prezenta rezultatele financiare pe trimestrul fiscal 4 al anului 2014, că a înregistrat încasări uriașe și un profit record mulțumită vânzărilor record de iPhone, Mac și chiar de conținut de pe App Store. Nu același lucru a putut însă să fie spus și despre iPad. Tableta Apple care înregistra anii trecuți vânzări uriașe de Sărbători nu a mai impresionat în 2014 pe atât de multă lume, iar trimestrul 4 al anului a fost al patrulea trimestru fiscal consecutiv în care vânzările tabletei au înregistrat o scădere anuală.
Cele 21,4 milioane de tablete iPad vândute de Apple în T4 2014 înseamnă o scădere cu 18 procente față de același trimestru fiscal al anului trecut. Pe atunci, compania anunțase vânzări de 26 de milioane de tablete, fiind oricum mai mici decât vânzările din aceeași perioadă a anului 2012. Dar nu doar numărul de unități a fost mai mic. Prețul mediu de vânzare al tabletei a fost și el mai mic, așa că încasările Apple au scăzut la rândul lor cu 22 de procente.
O problemă care generează scăderea continuă a vânzărilor de iPad sunt dispozitivele iPhone. Lansareea noilor iPhone 6 și iPhone 6 Plus a scăzut în mod evident interesul pentru tablete. În același timp, creșterea vânzărilor de Mac este datorată reducerea prețului computerelor care îi determină pe mulți să aleagă un Mac în locul unui iPad.
Ciclul de actualizare este și el o problemă cu care se confruntă Apple, deoarece el este mai mare decât la iPhone, dar mai mic decât la Mac. Tim Cook susține că ciclul de actualizare al iPad este undeva între cel al iPhone – de doi ani – și cel al Mac – de 5 ani.
Același Tim Cook a declarat că în continuare cererea de iPad este foarte mare din rândul consumatorilor care nu au mai avut până acum un iPad sau o tabletă, precum și că există foarte mulți astfel de utilizatori în piețe dezvoltate, cum ar fi SUA, Marea Britanie, Japonia și chiar China, unde în trimestrul trecut 70% dintre iPad-urile noi au fost cumpărate de persoane care nu au mai avut iPad înainte. De asemenea, el susține că popularitatea mare a dispozitivului este incontestabilă în condițiile în care rata de utilizare a iPad este de 6 ori mai mare decât cea a celui mai apropriat competitor.
Apple nu se așteaptă la schimbări miraculoase în ceea ce privește vânzările de iPad, dar consideră că parteneriatul cu IBM va ajuta la creșterea vânzărilor mai ales în rândul companiilor.