De regulă, atunci când introduci în dispozitivul iPhone sau iPad (modelul Wi-Fi + Cellular) o cartelă SIM, ea ar trebui să configureze automat un profil pentru a-ți permite să navighezi pe Internet folosind datele celulare. Acest lucru nu se întâmplă întotdeauna, iar utilizatorii care au deblocat dispozitivele (mai ales cei care folosesc cartele intermediare pentru deblocare) probabil că se întâlnesc cel mai adesea cu problema configurărilor de rețea eronate sau necorespunzătoare pentru rețeaua operatorului la care au trecut.
Indiferent de versiunea iOS pe care o rulează, orice iPhone sau iPad permite vizualizarea și editarea APN-ului. Numele punctului de acces sau APN este un termen care definește calea de rețea folosită pentru conectivitatea celulară de date. Ori dacă acest punct de acces este scris greșit sau nu corespunde cu punctul de acces al operatorului tău, vei pierde funcționalitate, cum ar fi conectivitatea celulară de date și chiar s-ar putea să fi taxat suplimentar, chiar dacă planul pentru care ai optat îți oferă unități.
Accesarea configurărilor pentru datele celulare precum și modificarea setărilor profilului se face foarte simplu pe iPhone și iPad. Despre cum poți accesa și edita aceste setări vom vorbi în cadrul acestui tutorial. Iar dacă nu știi care sunt setările operatorului în rețeaua căruia ești, atunci la sfârșitul acestui articol le ai menționate pentru următorii operatori: Orange, Vodafone, Telekom și DigiMobil.
Cum să editezi configurările operatorului pentru datele celulare pe iPhone și iPad
Cerințe
- Un dispozitiv iPhone sau iPad (modelul Wi-Fi + Cellular)
- Cartela SIM activă să fie instalată în dispozitiv
Accesare și vizualizare configurări APN
Reține că acest lucru este posibil numai dacă operatorul de telefonie mobilă permite vizualizarea și/sau modificarea APN-ului. Operatorii de la noi din țară permit vizualizarea și modificarea APN-ului:
- Deschide aplicația Configurări de pe ecranul principal al dispozitivului iPhone sau iPad;
- Acum:
- Comută pe verde (I – activ) butonul din dreptul Date celulare – dacă nu este deja comutat;
- Derulează puțin în jos și atinge Rețea celulară de date, pe iPhone, sau Configurări APN, pe iPad.
- Pentru a edita configurările, atinge pe fiecare câmp din secțiunea Date Celulare și introdu configurarea comunicată de operatorul în rețeaua căruia ești conectat (configurările pentru operatorii din România sunt listate mai jos). Dacă întâmpini probleme și cu Hotspotul personal, iar în secțiunea Hotspot personal nu este trecut nimic, atunci trece aceleași configurări ca și la datele celulare. Notă: Dacă ești într-o altă țară, s-ar putea ca operatorul în rețeaua căruia ești conectat să nu permită modificarea setărilor pentru datele celulare.
- Ieși din meniul Date celulare/Configurări APN pentru ca setările să fie salvate automat. Testează conexiunea deschizând Safari și accesând o pagină web.
Creare profil APN
S-ar putea ca operatorul tău să solicite o configurare APN diferită de cea instalată. Iar dacă este imposibil de schimbat urmând procedura de mai sus, atunci va trebui să folosești un profil de configurație cu setările corecte (Notă: fie că folosești acest profil, fie că editezi manual configurările urmând pașii de mai sus – dacă este posibil -, rezultatul este același. Diferența constă în faptul că acest proces este mai rapid și simplu). Acest profil APN poate fi instalat, de exemplu, de pe site-ul http://www.unlockit.co.nz/. Iată cum:
- Deschide din aplicația Safari de pe iPhone sau iPad (conectează-te la o rețea Wi-Fi întâi) și accesează linkul: http://www.unlockit.co.nz/;
- Atinge Creați APN;
- Introdu în câmpul Country>România (sau țara în care ești rezident sau din care este operatorul la care ești conectat) și în câmpul Carrier>operatorul la rețeaua căruia ești conectat (selectează Cosmote pentru Telekom – sunt aceleași configurări). Acum selectează Creați APN;
- Se va deschide aplicația Configurări și vor fi afișate câteva detalii despre profilul pe care dorești să îl instalezi. Atinge Instalați pentru a adăuga acest profil, apoi confirmă selectând din nou Instalați. Notă: Dacă pe dispozitivul tău este configurat un cod de acces, acesta va fi solicitat pentru a putea fi adăugat profilul.
Profilul va fi adăugat pe iPhone sau iPad și va putea fi accesat din Configurări>General>Profil. După adăugare, dispozitivul se va putea conecta la rețeaua de date (dar doar dacă profilul selectat este corect).
Notă: Dacă nu folosești un profil de configurare, orice actualizare adusă iOS va reseta modificările făcute în configurările APN. Dacă ai editat configurările APN înainte de a face actualizarea la iOS, aceste setări vor fi restaurate la valorile implicite, astfel că va trebui să modifici din nou.
Setări APN pentru operatorii din România
Orange
APN (Nume Punct de Acces): internet (pentru abonamente și caretele preplătite, deopotrivă)
Nume utilizator: nu completa (lasă spațiul liber)
Parola: nu completa (lasă spațiul liber)
Vodafone
APN (Nume Punct de Acces): live.vodafone.com (pentru abonamente)
live.pre.vodafone.com (pentru cartelele preplătite)
Nume utilizator: live (pentru abonamente și cartele preplătite)
Parola: vodafone (pentru abonamente și cartele preplătite)
Telekom
APN (Nume Punct de Acces): broadband (pentru abonamente și caretele preplătite, deopotrivă)
Nume utilizator: nu completa (lasă spațiul liber)
Parola: nu completa (lasă spațiul liber)
DigiMobil
APN (Nume Punct de Acces): nu completa
Nume utilizator: nu completa (lasă spațiul liber)
Parola: nu completa (lasă spațiul liber)
Notă: Dacă necompletarea APN dă eroare, atunci introdu în câmpul respectiv Internet.
Introdu aceste date în Configurări>Date Celulare/Celular urmând pașii de la pasul anterior.
Cum să resetezi configurările APN
În cazul în care dorești să revii la informațiile APN implicite ale operatorului (deci cele care sunt configurate, de regulă, atunci când introduci cartela SIM în dispozitiv), atunci urmează pașii de mai jos:
- Deschide aplicația Configurări de pe ecranul principal al dispozitivului iPhone sau iPad;
- În funcție de dispoitivul tău:
- Tot în funcție de dispozitivul tău:
- Atinge Resetați configurări;
- Confirmă alegerea, atingând Resetați.
Configurările vor fi restaurate la valorile implicite. Dacă ai instalat în prealabil un profil de configurare, atunci informațiile implicite ale acelui profil vor fi utilizate în schimb.
Pentru dispozitivele folosite în intreprinderi: Dacă folosești terminalul iPhone sau iPad într-un mediu de afaceri, atunci administratorul IT ar putea să dorească să configureze un APN special pentru utilizare. Dacă dorești să modifici acest profil, consultă administratorul înainte. Dacă ai făcut schimbări în profilul APN dar dorești să revii la cel configurat de administrator, urmează pașii de mai sus pentru resetarea lui.
La rândul lor, managerii IT trebuie să știe că pot folosi Apple Configurator, OS X Server Profile Manager sau o altă soluție de administrare a dispozitivelor mobile pentru a modifica setările avansate pe iPhone și iPad, inclusiv APN.
Daca aveti intrebari, neclaritati sau doriti sa propuneti un tutorial, lasati un comentariu mai jos in aceasta pagina sau un mesaj pe forum.
Bun
Salut am o problema am schimbat ecranul iphoneului si nu citește cartela adică pot trimite mesaje dar nu pot suna dacă sun lui ii apare doar ca am dat beep. Si apare in loc de numele rețelei. “Căutare”. Si nu știu ce sa fac
Îți recomand să efectuezi o restaurare dispozitivului (http://itutorial.ro/2013/08/24/cum-sa-restaurati-restore-un-iphone-ipad-sau-ipod-touch-tutorial/ ), iar dacă problema persistă, atunci să te adresezi celor din service-ul care a efectuat schimbarea ecranului, deoarece problema este generată cel mai probabil de procesul respectiv…