Zvonurile legate de planurile companiei Apple de a lansa un serviciu de televiziune nou au încetat să mai apară în ultimele luni, iar dacă vă gândeați că gigantul din Cupertino a renunțat la această idee, ei bine trebuie să știți că, cel puțin încă, nu a făcut-o. Potrivit unor directori de televiziune care au discutat recent cu jurnaliștii de la Re/code, compania Apple poartă discuții cu companiile mari din industrie în legătură cu lansarea unui nou serviciu TV pe bază de web.
Un astfel de serviciu ar permite probabil companiei Apple să furnizeze pachete personalizate de televiziune care să poată fi urmărite printr-o conexiune la Internet, oferind astfel acces la o serie de canale TV oferite de furnizorii de conținut parteneri. Desigur, acest serviciu ar urma să nu ofere acces chiar la toate canalele care pot fi urmărite în mod normal prin cablu, însă în timp compania poate extinde lista programelor a căror conținut poate fi accesat „la cerere”.
Tot Re/code ne spune că ceea ce pregătește Apple nu este o reinvenție a modului în care televiziunea funcționează astăzi. Compania dorește să pună laolaltă pachete cu programe, dar nu tot programul TV dintr-o zi al unei televiziuni, și să îl vândă consumatorilor prin web. Cu alte cuvinte, Apple va permite consumatorilor să urmărească oricând doresc (probabil vor exista ceva limitări de timp în care pot fi urmărite anumite emisiuni și nu doar), orice doresc. Ceea ce va avea diferit însă serviciul Apple este interfața și experiența pe care o furnizează consumatorilor, un lucru necesar având în vedere experiența pe care o oferă decodoarele din ziua de azi.
În momentul de față compania Apple pare a fi destul de departe în procesul de dezvoltare al serviciului TV, întrucât ea ar face chiar și demonstrații partenerilor în încercarea de a-i convinge. În schimb, discuțiile cu unii dintre parteneri sunt în fazele de început, întrucât prețul și o potențială dată de lansare nu sunt cunoescute.
Compania Apple a mai avut în trecut intenții de a reface industria TV prin înlocuirea furnizorilor de cablu tradiționalului cablu cu un serviciu cloud ce poate fi accesat printr-un decodor special (Apple TV) de către consumatori. Planurile gigantului din Cupertino au fost poate prea șocante pentru furnizorii de conținut sau firmele de cablu, iar poziționarea companiei între operatorii de cablu și consumatori a fost ceva ce nu s-a dorit.
În ultimele luni însă frica celor din industri TV de a face următorul pas logic a cam dispărut peste Ocean, iar multe televiziuni au permis trecerea la servicii web. Așadar, rămâne de văzut dacă planurile Apple vor fi acceptate de furnizori și dacă serviciul mult-așteptat va prinde vreodată viață.