Majorarea prețurilor pe App Store România a dus la dezactivarea funcției de reînnoire a abonamentelor

0
51

Săptămâna trecută în App Store România (și nu numai) s-a produs o modificare de care probabil niciunul dintre utilizatori nu este mândru. Toate prețurile din magazin au fost majorate cu câțiva eurocenți sau chiar cu câțiva euro ca urmare a modificării sistemului de calculare a cotei TVA aplicate pentru fiecare cumpărătură, dar și ajustării prețului de schimb al monedei euro la cursul actual.

Modificarea prețurilor a avut și câteva efecte secundare, iar unul dintre acestea, așa cum notează și MacRumors și Tom Royal, editor al Popular Science UK, este legat de sistemul de auto-reînnoire a abonamentelor pentru conținutul din aplicații, reviste sau ziare. Acest sistem a fost dezactivat automat de către Apple pentru toți cei ale căror conturi sunt înregistrate într-una dintre țările în care au avut loc majorările de prețuri, deci inclusiv pentru cei din România. Motivul este unul simplu: creșterea prețului aplicațiilor a dus implicit și la creșterea prețului abonamentelor, iar utilizatorii trebuie să știe de noua modificare înainte de a plăti mai mult.auto_renew_sub_off

Ceea ce este interesant este faptul că Apple nu a notificat în prealabil utilizatorii cu privire la dezactivarea sistemului de reînnoire automată a abonamentelor ca urmare a creșterii prețurilor. De asemenea, Apple nu a notificat nici dezvoltatorii în legătură cu modificările aduse prețurilor abonamentelor, așa că niciunde nu s-a scris mai din timp.

Decizia companiei Apple de a dezactiva sistemul de auto-reînnoire pentru toți utilizatorii este una ce poate fi înțeleasă, deoarece compania trebuie să primească de la consumatori aprobarea că vor să fie abonați în continuare, chiar și în ciuda majorării de preț. Desigur, utilizatorii pot accesa pagina cu setări privind abonamentele din cadrul tuturor aplicațiilor, revistelor sau ziarelor electronice la care sunt abonați prin intermediul App Store, pentru a reactiva opțiunea de auto-reînnoire sau pentru a cumpăra o reînnoire de o lună sau un an.

Din păcate pentru creatorii de conținut, ei vor putea observa brusc că s-a redus numărul de abonamente, deoarece mulți utilizatori poate că nu vor realiza prea devreme faptul că abonamentele nu le mai sunt reînnoite.

- Reclamă -