Una dintre funcționalitățile iCloud care dau mari bătăi de cap tuturor acelora care și-au cumpărat sau vor să își cumpere un iPhone, iPad sau iPod touch la mâna a doua este Blocarea activării (Activation Lock). Introdusă de către Apple în iOS 7, această caracteristică a serviciului Găsire iPhone din cadrul iCloud leagă dispozitivul unui posesor de iPhone, iPad sau iPod touch de ID-ul Apple (contul iCloud) al acestuia făcând imposibilă utilizarea sau restaurarea terminalului fără a cunoaște datele de logare în contul proprietarului.

Așadar, în cazul în care ești în căutarea unui iPhone sau iPad la mâna a doua, iar acesta rulează iOS 7 sau o versiune ulterioară a sistemului de operare unul dintre primele lucruri pe care trebuie să le faci înainte de a da banii pe dispozitiv este să te asigură că Blocarea activării și/sau Găsire iPhone nu sunt active, iar dispozitivul este gata de a fi folosit. Dacă în cazul Găsire iPhone verificarea se face simplu în aplicația Configurări de pe dispozitivul iOS, în cazul Blocării activării nu este chiar așa de simplu de verificat dacă ea este sau nu activă. Deși dezactivarea Găsire iPhone prin introducerea parolei contului iCloud pe care este activat duce automat la dezactivarea Blocării activării, trebuie să știi că în primele versiuni ale iOS 7 au existat erori care permiteau utilizatorilor să elimine conturile iCloud fără a introduce parola. Aceste erori permiteau eliminarea fără parolă a conturilor iCloud cu Găsire iPhone activat, dar nu și a blocarii activării. Or dacă ai un dispozitiv luat la mâna a doua, s-ar putea ca în momentul în care îl restaurezi sau faci o resetare a conținutului și configurărilor, să ai neplăcuta surpriză că pentru activarea lui să fie necesară introducerea parolei unui cont de care tu nici măcar nu aveai habar.

Spuneam că nu este așa de simplu de verificat dacă blocarea activării este sau nu activă. De fapt, mai corect ar fi fost să spun nu era, până acum câteva săptămâni, când Apple a lansat un serviciu online ce permite utilizatorilor să verifice dacă Blocarea activării este sau nu activă pe un terminal, pentru a știi dacă el a fost sau nu furat ori pierdut înainte de a-l cumpăra. Acest serviciu este util și după ce ai cumpărat iPhone-ul sau iPad-ul, pentru a știi dacă să faci sau nu o restaurare ori resetare generală. Și, spre deosebire de celelalte care existau până acum și încă mai sunt, acesta vine de la Apple, deci este sigur.

Cum să verifici dacă un iPhone, iPad sau iPod touch este sau nu codat în iCloud

Fiindcă este cel mai viabil dintre serviciile existente, singura metodă pe care o vom prezenta și de care trebuie să știți este cea oferită de Apple.

Cerințe

  • Numărul IMEI sau Numărul de Serie al dispozitivului iPhone, iPad sau iPod touch pe care vrei să verifici dacă este sau nu blocat în iCloud. Dacă îți cumperi dispozitivul, atunci ar fi bine să ceri vânzătorului să îți ofere IMEI-ul (dacă este un iPhone sau un iPad, modelul Wi-Fi+Cellular) sau numărul de serie (indiferent ce model de iPad, iPhone sau iPad este) pentru a face verificarea online. Pentru a afla IMEI-ul sau numărul de serie, trebuie să știi că există mai multe modalități, iar acestea sunt prezentate în cadrul tutorialului:
  • Să accesezi serviciul Apple de Verificare a stării Blocării activării urmând linkul direct: https://www.icloud.com/activationlock/ . Reține că acest link poate fi accesat doar de pe desktop folosind un navigator modern (Safari, Google Chrome, Internet Explorer, Firefox și altele).

Verificare

  1. Introdu numărul de serie sau IMEI-ul găsit la pasul anterior în câmpul unde scrie Cod IMEI sau număr de serie.
  2. Introdu codul de verificare anti-spam din imaginea alăturată câmpului Introduceți codul din imagine.
  3. Fă clic pe Continuă;
  4. Se va deschide o nouă pagină în care este afișată o imagine cu modelul de iPhone, iPad sau iPod touch căutat și un mesaj Activarea este blocată: Da sau, după caz, Activarea este blocată: Nu.

    • În cazul în care ai primit mesajul Activarea este blocată: Da – Urmează pașii din cadrul tutorialului menționat mai jos pentru a elimina contul iCloud și dezactiva Blocarea activării de pe acest dispozitiv (sau trimite linkul proprietarului pentru a vedea cum să elimine el contul de la distanță). Dacă ai cumpărat deja dispozitivul și nu mai poți contacta proprietarul dispozitivului, atunci ferește-te să faci o restaurare sau o resetare a conținutului și configurărilor în cazul în care, deși ai dezactivat Găsire iPhone, din meniul iCloud, apare că activarea este tot Blocată.
    • În cazul în care ai primit mesajul Activarea este blocată: Nu – Dispozitivul nu este blocat în iCloud și vei putea să introduci contul tău, să îl restaurezi sau resetezi fără probleme.

Notă: O mențiune importantă care trebuie făcută în legătură cu folosirea acestui serviciu este că vânzătorul poate oricând să îți ofere un IMEI sau număr de serie de la alt terminal pentru a te păcăli. De aceea ar fi bine să ceri o imagine cu dispozitivul pe care vrei să îl cumperi în care să se vadă numărul de serie și/sau IMEI-ul, și nu să îl lași să îți scrie el un mesaj cu IMEI-ul/numărul de serie ori să ți-l spună prin viu grai.

 

Dacă aveți întrebări, neclarități sau doriți să propuneți un tutorial, lăsați un comentariu mai jos în această pagină sau un mesaj pe forum.

- Reclamă -