Probabil că ați auzit povești de succes ale unor dezvoltatori de aplicații. Un bun exemplu este povestea lui Dong Nguyen – creatorul Flappy Bird – care câștiga câteva zeci de mii de dolari pe zi mulțumită jocului-fenomen. Sau poate că ați auzit și povești ale unor dezvoltatori care au publicat aplicații și au înregistrat zero descărcări. Ideea este că dintre cele două situații, cea de-a doua este cel mai probabil să fie întâlnită în cazul multor dezvoltatori, cu excepția acelora care reușesc într-un fel sau altul să dea lovitura.

Dacă ești un dezvoltator de aplicații probabil că știi deja cât de greu este să ajungi în topurile App Store și să înregistrezi multe descărcări și probabil că în același timp te întrebi cum se compară veniturile obținute de tine cu veniturile obținute de alți dezvoltatori pentru același tip de aplicații. În același timp, dacă nu ești încă un dezvoltator care să fii publicat vreo aplicație pe App Store, dar ai o idee și nu știi dacă materializarea ei merită, atunci s-ar putea să îți dorești să vezi care ar fi veniturile altor dezvoltatori.

Desigur, foarte rar întâlnești dezvoltatori care să îți să spună care sunt veniturile obținute de ei din aplicațiile de pe App Store și cu atât mai puțin care sunt lecțiile pe care le-au învâțat de-a lungul timului. Cu toate acestea, există și excepții cum ar fi Jared Sinclair, dezvoltatorul din spatele cititorului RSS, Unread. Acesta a a decis anul trecut să distribuie nu doar câștigurile obținute de el din vânzarea aplicației, ci și lecțiile învățate de-a lungul timpului. Aplicația creată de Sinclair a generat venituri destul de mari, chiar dacă nu au prea multe zerouri. În primele 24 de ore de la lansarea Unread pe App Store, aplicația a generat 10.000 $, iar după șase luni de disponibilitate veniturile ajungeau abia la 32.000 $. De aici, dezvoltatorii pot învăța că orice aplicație se va bucura de cel mai mare succes în momentul lansării, deoarece imediat după interesul generat va scădea. Așadar, concluzia este că dezvoltatorii care vor să obțină venituri mari nu trebuie să publice aplicația la preț redus. În viziunea lui Sinclair, cei care vor să obțină venituri mai mari trebui să lanseze aplicația la preț întreg, apoi să facă reduceri.

ufy-iphone-regular-graph

Această teorie este susținută și de unul dintre cele mai cunoscute jocuri pentru iOS, Monument Valley, ale cărui venituri totale se aproprie acum, la nici un an de la lansare, de 6 milioane de dolari. Dezvoltatorul jocului a publicat graficul de mai jos în care evidențiază și momentele în care vânzările au crescut. Din acel grafic reiese că nimic nu a contat mai mult pentru acest joc decât lansarea pe App Store, însă alte actualizări, promovări din partea Apple și perioade au generat și ele creșteri considerabile.

monument

Dezvoltatorul aplicației notează că premiul Apple pentru design nu a contat așa mult pentru vânzările Monument Valley cât a contat reducerea de la 3,99€ la 1,99€. Mai mult, promovarea Apple pe pagina cu recomandări a App Store nu a contat nici ea atât de mult în privința impactului avut asupra vânzărilor cât a contat promovarea făcută pe bloguri și site-urile de specialitate.

costs1

Costurile trebuiesc și ele luate în calcul înainte de a lansa o aplicație. Dezvoltatorii jocului Monument Valley susțin că la crearea jocului au lucrat 8 persoane timp de 55 de săptămâni. Costul total a fost de 852.000 $. O actualizare majoră adusă jocului la sfârșitul anului trecut a mai costat și ea 549.000 $ și 29 săptămâni de muncă. Desigur, de la 1,4 milioane de dolari la 6 milioane rămâne un profit considerabil și așa este. Dar trebuie să ai acele sute de mii de euro înainte să lansezi aplicația și să amortizezi cheltuielile…

hours

Iar dacă crezi că poți face totul de unul singur, atunci nu crede că tot costul pe care îl vei plăti va fi timpul tău liber. Un alt dezvoltator susține că a cheltuit doar pe găzduirea site-ului aplicației Dash 2.400 $ anul trecut. Mai mult, el ne prezintă în graficul de mai sus și câte ore a muncit zilnic pentru a crea aplicația ce a ajuns anul trecut să îi aducă un total de 275.000 $.

În fine, dacă te numeri printre aceia care au doar ideea, dar nu și pregătirea pentru a scrie cod, atunci trebuie să te pregătești de costuri și mai mari. Bryan Conklin este omul din spatele viitorului joc SiK Robot și vine să dea vești destul de proaste celor care cred că pot cheltui doar câteva mii de dolari pe dezvoltarea unui joc. Dezvoltatorul contractat de el i-a cerut 50.000 $ pentru crearea jocului, iar până acum a cheltuit 12.000 $.

Conklin vine și cu două lecții-cheie pe care le-a învățat. În primul rând, el ne recomandă să gândim totul în detaliu înainte de a lua legătura cu un dezvoltator. Astfel, trebuie să creăm liste cu cerințe, să detaliem funcționalitatea exactă a aplicației pe care o dorim, iar dacă este un joc să creăm și un document de design al jocului în care să descriem povestea, personajele, nivelele, interfața utilizator și așa mai departe (un exemplu este aici). Cea de-a doua lecție pe care a învățat-o și care ne-o spune este legată de reducerea costurilor. După ce ai creat lista cu cerințe și funcționalități ale aplicației, el ne spune că trebuie să apăsăm pe tasta de ștergere pentru a o elibera multe articole. Astfel, noi trebuie să ne asigurăm că aplicația are o funcționalitate suficient de extinsă încât să fie atractivă pentru utilizatori, însă nu prea extinsă. Iar dacă aplicația se dovedește a fi populară și mai merită investiții, atunci funcționalitățile eliminate din prima versiune pot fi adăugate ulterior.

La final, trebuie să menționez că poveștile prezentate acum aparțin unor dezvoltatori care au avut succes. Nu vom găsi prea curând povești ale unor dezvoltatori ale căror aplicații nu sunt deloc populare sau care au înregistrat cifre rușinoase, așa că nu trebuie să te bazezi pe faptul că dacă vei lansa o aplicație vei deveni și milionar peste noapte. De lecțiile învățate de dezoltatori însă poți ține cont pentru a nu le repeta greșelile.

LASĂ UN COMENTARIU

Introdu comentariul tău
Introdu numele tău aici

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.