Lupta împotriva SIDA este una dintre cauzele umanitare pe care compania Apple o susține de ani buni, contribuind cu sume mari de bani la fundația (RED) a solistului trupei irlandeze U2. Cu ocazia Zilei Mondiale de Luptă Împotriva SIDA care are loc pe 1 decembrie, compania Apple a organizat o campanie specială în încercarea de a strânge mai multe fonduri și a reușit. Timp de două săptămâni compania Apple și 25 de dezvoltatori de aplicații au donat înregile sume cheltuite de către utilizatori pe câteva dintre titlurile actualizare cu conținut special, iar în zilele de 28 noiembrie și 1 decembrie, gigantul din Cupertino a donat o parte dintre vânzările sale aceleiași fundații (RED).
Rezultatul acestei campanii? Potrivit unei scrisori de sfârșit de an pe care Tim Cook (directorul general al Apple) a trimis-o tuturor angajaților companiei Apple, campania a avut un succes enorm deoarece a contribuit la strângerea a peste 20 de milioane de dolari care au mers către fundația (RED) și vor fi folosite pentru încercarea de eradicare a virusului HIV în Africa.
Tot Tim Cook spune că cele 20 de milioane de dolari reprezintă cea mai mare donație pe care compania pe care o conduce a făcut-o într-un trimestru și este foarte încântat de faptul că această sumă a ajutat compania din Cupertino să ajungă mai rapid la o bornă. Se pare că până în momentul de față Apple ar fi donat către fundația (RED) nu mai puțin de 100 de milioane de dolari, iar toată această sumă a ajuns la persoanele care se luptă cu SIDA într-o încercare de a aduce o primă generație de copii în rândul cărora să nu mai fie bolnavi de SIDA.
De-a lungul anilor de parteneriat cu fundația RED, compania Apple a lansat o serie de produse Product(RED) care au o culoare roșie specifică și din vânzarea cărora o parte din sumă merge direct la fundație. Printre aceste produse se numără toate modelele din gama iPod pe care Apple le comercializează în prezent, dar și câteva dintre cele pe care le-a comercializat, precum și o serie de huse pentru iPhone și iPad. Inițiativa luată anul acesta este, însă, cea mai semnificativă de la încheierea parteneriatului și iată că a fost extrem de eficientă și, să sperăm, de ajutor pentru persoanele care au cu adevărat nevoie de acești bani.