Reflectând o decizie din vară a Uniunii Europene, compania Apple este în prezent într-un plin proces de actualizare a termenilor și condițiilor App Store pentru utilizatorii cetățeni ai țărilor membre UE. Actualizarea adusă contractului pe care toți utilizatorii trebuie să îl accepte atunci când își creează un ID Apple pentru a efectua cumpărături de pe iTunes Store, App Store și iBooks Store se referă la politica de rambursare a banilor cheltuiți pe conținutul digital achiziționat din aceste magazine.
Utilizatorii din România, Franța, Germania, Marea Britanie și orice altă țară membră a Uniunii vor vedea începând de acum faptul că noii termeni din contract sublinează faptul că ei au dreptul de a cere o rambursare completă a unei cumpărături într-un interval de 14 zile calendaristice de la primirea chitanței fără a indica nici măcar un motiv. De la această regulă fac excepție comenzile de furnizare de conținut digital a căror livrare a început la solicitarea utilizatorului și dacă acesta a confirmat că astfel pierde dreptul de anulare. De asemenea, Cardurile Cadou iTunes și App Store fac excepție după revendicarea codului.
[quote_box_center]
Dreptul de anulare: Dacă decideți să anulați o comandă, puteți face acest lucru în interval de 14 zile de la primirea chitanței fără a indica niciun motiv, cu excepția comenzilor iTunes Gifts care nu pot fi rambursate după revendicarea codului.
(…)
Pentru a respecta termenul-limită de anulare, trebuie să transmiteți anularea înainte de expirarea perioadei de 14 zile.
Efectele anulării: Vă vom rambursa în maxim 14 zile de la ziua când primim notificarea anulării. Vom folosi aceeași metodă de plată pe care ați folosit-o dvs. la efectuarea tranzacției și nu va trebui să plătiți nicio taxă pentru o astfel de rambursare.
Excepție de la dreptul de anulare: Nu puteți anula o comandă de furnizare de conținut digital dacă livrarea a început la solicitarea dvs. și după ce confirmați că astfel pierdeți dreptul de anulare.
[/quote_box_center]
În luna iunie a acestui an a intrat în vigoare o directivă europeană care obligă furnizorii de aplicații și jocuri digitale să modifice termenii de utilizare pentru a le oferi nu doar o politică de returnare de 14 zile, ci și informații detaliate legate de produsele ce urmează să le fie vândute. Prin această directivă, UE încearcă să protejeze consumatorii, deci schimbarea făcută de către Apple este total în avantajul consumatorilor. În țările din afara UE – dar și în cele membre, până acum – nu sunt permise rambursările decât în situații excepționale
Acest lucru inseamna cumva ca putem cumpara un cantec si dowaloada astfel pe iPhone sau pe iPad si in 14 zile sa putem cere inapoi banii pe el fara sa il stergem din memoria device-ului?
Teoretic da. In cazul in care melodia este instalată pe iPhone, iPad sau in iTunes, atunci ea nu are cum sa fie eliminată de către Apple chiar dacă ne rambursează banii. In schimb, nu vom mai putea redescarca melodia respectiva din contul iTunes, iar dacă avem iTunes pe Cloud sau iTunes Match, ea va fi eliminată de acolo (deci pe dispozitivele unde nu este stocată local). Așa se întâmpla si la aplicații: http://itutorial.ro/2014/05/25/apple-opreste-actualizarea-sau-reinstalarea-aplicatiilor-rambursate-de-pe-app-store/