Compania Facebook a lansat săptămâna aceasta câteva actualizări importante pentru aplicațiile Facebook și Facebook Messenger adresate dispozitivelor cu iOS. Chiar dacă nu vorbim despre actualizări aduse aplicațiilor prin intermediul App Store, ci despre unele actualizări activate automat de compania americană, ele sunt destul de importante pentru toată lumea.
Începând cu aplicația Facebook pentru iPhone și iPad, ei bine aceasta aduce două noutăți: o funcționalitate de auto-îmbunătățire a fotografiilor și un nou aranjament al informațiilor în fluxul noutăți al aplicației pentru iPad.
Vorbind despre prima noutate, Facebook știe că cea mai mare parte a utilizatorilor rețelei sale sociale adoră să publice fotografii constant, iar telefonul mobil este instrumentul folosit nu doar la înregistrarea lor, ci și la publicarea. Tocmai de aceea, inginerii companiei s-au gândit să introducă o funcționalitate de auto-îmbunătățire a tuturor fotografiilor încărcate de pe iPhone. Această funcționalitate va îmbunătăți lumina, umbrele și claritatea imaginilor, iar utilizatorii vor putea să ajusteze grație unui glisor cât de puternice să fie toate aceste modificări sau să revină la poza inițială.
Ceea ce trebuie să mai știți în privința noii funcții a aplicației este că ea este doar o completare a uneia existente deja în condițiile în care și până acum Facebook ne oferea o baghetă magică ce îmbunătățea imaginile într-o oarecare măsură. Cu toate acestea, sistemul de îmbunătățire a imaginilor va permite controlarea efectelor și va fi aplicat în mod automat peste imagini, ceea ce este un lucru bun ținând cont că nu strică fotografiile.
Trecând la cea de-a doua noutate majoră pe care a anunțat-o Facebook în decursul ultimei săptămâni, vorbim despre versiunea pentru iPad a aplicației și despre o modificare dată de studierea comportamentului utilizatorilor de tablete în celebra aplicație. Facebook a descoperit că utilizatorii săi folosesc tabletele în principal pentru a citi noutăți și pentru a se juca, așa că a actualizat aplicația sau, mai precis, fluxul cu noutăți pentru a include în el o coloană în partea dreaptă a ecranului (atungi când acesta este rotit în orientarea vedere). Această coloană laterală va fi afișată în mod automat, fiind imposibil de ascuns de către utilizatori (spre deosebire de meniul din partea stângă a ecranului). Ea va oferi lucruri care Facebook speră că sunt folositoare pentru utilizatori, iar printre ele se numără noutăți și jocuri, dar și o vizualizare rapidă a prietenilor, a celor care își sărbătoresc zilele de naștere într-o anumită zi, a evenimentelor, etc. Mai mult, această coloană va include un modul cu articole ce ar putea fi considerate interesante de tine și sunt aflate în trend.
Noua coloană laterală din aplicația Facebook pentru iPad aduce aplicația la vizualizarea în orientarea vedere mult mai aproape de experiența pe care o ai folosind Facebook pentru web. La această experiență contribuie mutarea barei de cputare în partea din mijlocul ecranului și afișarea profilului în partea dreaptă a antetului. Să nu uităm, însă, că în vară compania Facebook a mai anunțat încă o dată că va include o coloană laterală nouă în aplicația pentru iPad, dar nu a mai făcut-o, iar versiunea de acum este diferită într-o oarecare măsură de aceea.
În fine, aplicației Facebook Messenger i-a fost acordată o oarecare atenție săptămâna aceasta, deoarece în cursul nopții trecute a primit o actualizare care o va face mult mai rapidă. Dacă vi se părea că Facebook Messenger nu este suficient de rapid și are întârzieri la trimiterea mesajelor, ei bine compania americană a oferit o îmbunătățire semnificativă a vitezei generale a aplicației și în special pentru trimiterea mesajelor. Mai mult decât atât, aplicația afișează acum fețele prietenilor din conversații care au citit mesajele.
https://www.youtube.com/watch?v=byRmBN2QUxc
Trebuie să știți, legat de toate aceste actualizări, că pentru a beneficia de ele va trebui să aveți instalate deja cele mai recente versiuni ale aplicațiilor Facebook și Facebook Messenger. De asemenea, actualizările sunt lansate constant pentru utilizatori și s-ar putea să mai dureze până când vor ajunge și la fiecare dintre noi.
Așadar, prin noile actualizări compania Facebook încearcă să ofere utilizatorilor de iPhone și iPad o experiență îmbunătățită prin oferirea funcționalităților de care cei mai mulți au nevoie.