Anual, Apple, si alte companii din SUA, inscriu la Comisia de Schimb si Valori a Statelor Unite un raport in cadrul caruia isi prezinta evolutia din ultimele 12 luni. Cum anul fiscal in SUA s-a incheiat la 30 septembrie si am vazut deja cate succese a reusit compania americana in 2014, raportul pe 2014 a fost, de asemenea, publicat in prima parte a acestei saptamani la Comisia de Schimb si Valori, iar el reflecta cresterea companiei din ultimul an si cateva cifre pe care compania americana nu ni le-a prezentat pana acum.
iTunes Store, o componenta tot mai importanta a afacerii Apple, a generat un total de 10,2 miliarde de dolari din vanzari nete pe parcursul anului 2014, cresterea fiind de aproape un miliard fata de cele “numai” 9,3 miliarde de dolari inregistrate de iTunes in 2013. Compania Apple confirma faptul ca aceasta crestere a fost usor temperata de vanzarile slabe de muzica din anul fiscal tocmai incheiat, insa vanzarile foarte bune de aplicatii au ajutat sa se treaca fara probleme si peste acest hop.
Trecand de la magazinele online la cele fizice, Apple ne anunta ca numarul acestora din urma a crescut cu 21 pe parcursul anului fiscal 2014. Media de incasari pe spatiul comercial este de 50,6 milioane de dolari, ea fiind in crestere cu 0,4 milioane fata de anul trecut. In 2015, Apple doreste sa creasca numarul magazinelor deschise, astfel ca 25 de noi spatii comerciale vor fi deschise pe atunci, iar dintre acestea majoritatea vor fi in afara SUA. De asemenea, tot anul viitor, Apple planuieste refacerea a cinci magazine.
O crestere importanta inregistrata de compania Apple este si pe partea de cheltuieli. Potrivit raportului companiei Apple, nu mai putin de 6 miliarde de dolari au fost cheltuie in anul 2014 pe cercetare si dezvoltare, fata de “doar” 4,5 miliarde cat erau cheltuiti anul trecut (lucru care nu ne mira avand in vedere finalizarea Apple Watch). Investitiile de 6 miliarde in cercetare si dezvoltare sunt cele mai mari facute de catre Apple din anul 2007 (anul lansarii iPhone) si pana in prezent, ceea ce ne arata cat de mult s-a cheltuit pe dezvoltarea noilor tehnologii pentru actualele dispozitive si pe dezvoltarea unora noi.
Apple a facut in 2014 si cateva investitii in proprietati imobiliare. Daca anul trecut detinea aproximativ 177 ha de cladiri, anul acesta a fost incheiat cu 183 de ha de spatiu construit. Apple sustine ca cel mai mult spatiu pe care il detine se afla intre granitele Statelor Unite ale Americii, iar cele mai mari investitii au fost facute la centrul de asistenta telefonica din Austin, Texas. Pe viitor, Apple pregateste extinderea spatiilor construite cu peste 330.000 m2 – suprafata viitorului campus al companiei.
In ceea ce ii priveste pe angajati, Apple are acum 92.600 de angajati cu norma intreaga, numarul fiind in crestere cu 12.300 fata de anul trecut. O buna parte din aceasta crestere semnificativa a fost inregistrata pe segmentul de magazine en detail, unde lucreaza aczm 46.200 de oameni.
In ceea ce priveste anul viitor, Apple se asteapta la o crestere a cheltuielilor de capital la cu doua miliarde de dolari fata de cele avute in anul curent (11 miliarde de dolari). Din aceasta suma, 600 milioane $ vor fi alocate magazinelor companiei, in timp ce restul de 12,4 miliarde de dolari se vot duce catre alte cheltuieli cum ar fi cele cu echipamentele folosite in procesul de productie, centrele de date si cheltuielile cu prelucrarea produselor.
Intregul raport al Apple este mult mai vag si include cateva informatii importante si pentru persoanele care detin titluri la compania americana. Acesta poate fi accesat de aici.