Ani la randul numeroase studii efectuate pe baza diferitor modalitati de determinare a “valorii” brandurilor diferitor companii din lume au aratat lumii intregi ca Apple este cea mai valoroasa companie de pe glob. Anul acesta, unul dintre studiile care reconfirma statutul de “cel mai valoros brand din lume” al Apple este efectuat de compania austriaca eurobrand inregistrata la Viena si specializata in servicii de consultanta si evaluare a marcilor si patentelor.

Potrivit celui mai recent studiu al lor publicat la inceputul acestei saptamani, dupa analizarea a peste 3.000 de firme si brandurile acestora in 16 industrii din Europa, America si Asia, Apple este cel mai valoros brand din lume, fiind evaluat la 113 miliarde de dolari. Mult, mult departe, pe locul doi gasim compania Google a carui brand a fost evaluat la 64,7 miliarde de dolari si, foarte aproape de gigantul din Mountain View, celebra Coca-Cola a carui brand valoreaza 64,7 miliarde de dolari. Studiul mai releva ca primele 10 companii cu cele mai valoroase branduri sunt din Statele Unite ale Americii, in timp ce cel mai valoros brand din afara acestei tari este China Mobile (cel mai mare operator din lume, ce se situeaza pe locul 11 in top, cu o valoare a brandului estimata la 43,98 miliarde de dolari.

In topul eurobrand, Apple, Google si Coca-Cola sunt urmate, in ordine, de Microsoft (62,3 miliarde de dolari), noul partener Apple – IBM (54,4 miliarde de dolari) -, McDonald’s (48 miliarde de dolari) si alte companii mai mult sau mai putin cunoscute aici. Din Europa, cel mai valoros brand a ramas LVMH (Luis Vuitton Moet Hennessy), fiind situat in top pe locul al 12-lea cu o valoare estimata la 39,3 miliarde de euro. Operatorul telecom Vodafone (23) reuseste sa depaseasca Samsung (24) in top.

Un alt aspect interesant dar nu si surprinzator care reiese din studiul celor de la eurobrand este ca sectorul IT&Tehnologie domina topul, fiind urmat de cel al bunurilor de larg consum si al serviciilor financiare.

LASĂ UN COMENTARIU

Introdu comentariul tău
Introdu numele tău aici

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.