In cursul zilei de astazi compania Apple anunta ca in weekendul lansarii iPhone 6 si iPhone 6 Plus s-au vandut 10 milioane de dispozitive iPhone, fara a face referire, insa, si la numarul de unitati comercializate din fiecare model in parte. Aceste noi dispozitive se bucura de o popularitate extrem de mare in randul consumatorilor, insa unul dintre ele pare sa il surclaseze pe celalalt in ceea ce priveste vanzarile.
Primele statistici care ne arata rata de adoptie a celor doua dispozitive sugereaza faptul ca iPhone 6 inregistreaza momentan un succes mult mai mare decat iPhone 6 Plus si asta in ciuda faptului ca acesta din urma are cateva caracteristici superioare – si un pret mai mare. Nu se stie, insa, daca situatia momentana se datoreaza preferintelor consumatorilor sau cantitatilor reduse in care iPhone 6 Plus a fost disponibil inca de la lansare.
Potrivit statisticilor furnizate publicului de catre firma de publicitate online Chitika dupa masurarea traficului efectuat pe internet in America de Nord, rata de adoptie a iPhone 6 este de peste 7 ori mai mare decat cea a iPhone 6 Plus (1,5% fata de numai 0,2% cat inregistreaza modelul mai mare). Mixpanel, o platforma ce masoara utilizarea aplicatiilor pentru mobil, raporteaza rezultate similare, la fel si Fiksu. Acestea din urma sugereaza o diferenta foarte mare in favoarea iPhone 6 in ceea ce priveste rata de adoptie.
Din pacate, este posibil ca numai timpul sa ne demonstreze daca iPhone 6 este intr-adevar mult mai popular decat modelul cu ecran mai mare din cauza designului mai compact sau daca aceasta rata de adoptie destul de mica a modelului mai mare se datoreaza stocurilor initiale restranse.