Actualizarile la cele mai recente versiuni ale iOS (mai ales actualizarile minore – de exemplu, de la iOS 7.1.1 la iOS 7.1.2) ar trebui sa decurga fara probleme si sa nu cauzeze nici cel mai mic stres utilizatorilor de iPhone si iPad. Ar trebui. In realitate, exista anumite situatii cand, pe anumite dispozitive, lucrurile nu decurg asa cum ar trebui, asa ca utilizatorii pot sesiza diferite schimbari ori disparitia anumitor date. Mai multi utilizatori care au facut actualizarea la iOS 7.1.2, de exemplu, care este, momentan, si cea mai recenta versiune a sistemului de operare pentru iPhone si iPad, au descoperit cu stupoare ca noile contacte adaugate pe dispozitive nu se mai salveaza, iar iCloud nu le mai sincronizaeaza cu celelalte dispozitive pe care tu le detii.
Din fericire, daca te lovesti de aceasta situatie, rezolvarea este una cat se poate de simpla. Mai exact, utilizatorii pe dispozitivele carora nu se mai salveaza contactele trebuie sa stie ca dupa actualizare contul implicit pe care este sunt salvate s-a schimbat si nu mai este iCloud. Asta inseamna ca daca nu ai ales ca aplicatia Contacte sa afiseze intrarile din toate conturile ori daca noile contacte nu s-au mai incarcat pe iCloud, ele pur si simplu au fost salvate intr-un cont diferit.
Cum sa treci din nou iCloud ca si cont implicit pentru salvarea contactelor
Actualizarea la iOS 7.1.2 a trecut contul “Pe iPhone/iPad” ca si cont implicit pentru mai multi utilizatori. Daca acesta era folosit de tine si pana acum, nu vei sesiza probleme, insa daca foloseai contul iCloud sau un altul pentru a stoca in mod implicit contactele, atunci problemele nu vor ezita sa apara. Iata si explicatia pentru care contactele “nu ti se salveaza” (de fapt, se salveaza, dar pe un alt cont, in cazul in care tu nu specifici contul pentru salvare).
- Deschide aplicatia Configurari de pe ecranul principal al dispozitivului iPhone sau iPad;
- Atinge Mail, Contacte, Calendar;
- In sectiunea Contacte, atinge butonul Cont implicit;
- Asigura-te ca iCloud/contul pe care il foloseai pentru salvarea contactelor este selectat ca si cont implicit (bifa este in dreptul sau) si nu contul Pe iPhone/iPad (daca, desigur, in acest cont ai adaugat toate contactele, atunci lasa-l in continuare cont implicit).
Dupa adaugarea contactelor nu mai este, din pacate, nicio posibilitate sa le muti pe un alt cont, iar asta te va obliga sa adaugi din nou contactele adaugate pe contul gresit. Pentru a gasi contactele pierdute:
Cum gasesti contactele pierdute comutand contul din care sunt afisate in Contacte
- Deschide aplicatia Telefon de pe ecranul principal al dispozitivului iPhone. Daca detii iPad, dar si de pe iPhone, poti, de asemenea, sa accesezi direct aplicatia Contacte;
- Atinge butonul Grupuri situat in coltul din stanga sus al ecranului;
- Acum, fie atingi optiunea Afiseaza toate contactele, fie atingi in sectiunea Pe iPhone/iPad, Toate (pe iPhone/iPad), astfel incat sa faci mai usoara identificarea contactelor adaugate pe contul gresit;
- Atinge butonul OK din partea dreapta sus a listei.
Acum ar trebui sa fie afisata o lista cu toate contactele ce nu s-au sincronizat cu iCloud, ori care lipsesc de pe alte dispozitive. Nu uita sa revii la afisarea tuturor contactelor de pe iCloud, daca acesta este contul pe care il folosesti si pe care ai salvate toate contactele. De asemenea, asigura-te ca adaugi din nou contactele pe contul pe care il folosesti uzual.