La inceputul acestei saptamani va spuneam ca analistul american Ming-Chi Kuo a publicat un raport in care ne spunea ca ar fi sanse destul de mici ca Apple sa lanseze iWatch pana in anul 2015 din cauza problemelor de fabricare a componentelor ce urmeaza sa fie implementate in noul dispozitiv. Astazi, insa, o publicatie taiwaneza vine sa confirme spusele lui, citand surse din interiorul lantului de furnizori ai Apple.
Potrivit Economic Daily News, iWatch nu va ajunge pe piata pana la inceputul anului 2015. Surse care au preferat sa isi pastreze anonimatul sustin ca Apple a solicitat unor furnizori sa livreze o parte dintre componentele iWatch, intrucat in septembrie va incepe procesul de asamblare a viitorului ceas inteligent. In aceste conditii, ni se spune ca va mai dura cateva luni pentru ca procesul de productie sa fie imbunatatit pana cand Apple va incepe sa produca dispozitive gata sa fie comercializate. Cu alte cuvinte ni se sugereaza ca in septembrie va incepe o productie de proba a dispozitivului inteligent.
Dupa ce va incepe productia ceasului, Apple se va ivi de o noua problema. Randamentul fabricilor ar fi unul mai mic decat s-ar fi asteptat atat furnizorii cat si Apple, surse familiare situatiei declarand ca numai 1 milion de iWatch-uri vor putea fi produse pe luna. Acest lucru ar fi impins pe Apple sa amane lansarea ceasului pentru finele anului 2014 sau chiar inceputul anului 2015.
Va spuneam de mai multe ori in trecut ca Apple ar putea foarte bine sa prezinta lumii intregi iWatch chiar in toamna acestui an, si sa inceapa productia oricand dupa, iar motivul este unul cat se poate de logic. Vorbim despre un ceas inteligent, care foloseste numeroase tehnologii inovative despre care compania americana nu ar dori sa se afle nimic pana cand produsul nu va fi prezentat. Daca ne uitam la iPhone 6, terminalul ce urmeaza sa fie lansat peste cateva saptamani, primele componete, schite sau imagini au aparut de foarte multe luni si asta din cauza furnizorilor chinezi ai companiei americane care nu pot gestiona asa cum trebuie un numar extrem de mare de angajati. Aceeasi strategie a fost pastrata de Apple si cu prima generatie de iPhone, si cu iPad, si cu noua generatie de Mac Pro pe care a prezentat-o anul trecut cu 6 luni inainte de a o lansa oficial.