Apple ofera consumatorilor care efectueaza cumparaturi din magazinele sale virtuale posibilitatea de a primii inapoi banii cheltuiti pe continutul achizitionat in cazul in care nu sunt multumiti de el cu conditia de a nu-l mai putea folosi pe dispozitivele lor. Compania americana a primit astazi un ordin de revizuire a politicii de returnare din App Store din partea unei institutii guvernamentale din Coreea de Sud, scrie Korea Herald.
Consumatorii din aceasta tara – si nu numai – au considerat ca politica firmei din Cupertino nu este corecta, asa ca au cerut, printr-o coalitie sud-coreeana, Comisiei de Comert Echitabil sa investigheze daca practicile companiei americane sunt corecte si legale. Actuala politica a Apple prevede ca utilizatorii sa trimita o cerere pentru o returnare si sa astepte pana cand ea va fi revizuita de catre un angajat al companiei, pentru ca abia apoi sa ii fie acceptata ori respinsa cererea de restituire a sumei cheltuite pe aplicatia/aplicatiile de care nu sunt multumiti ori pe care le-au achizitionat accidental. Comisia de Comert Echitabil a decis ca aceasta practica a companiei Apple este “nedreapta”, iar americanii au promis ca vor crea un nou sistem, automatizat, pentru App Store din Corea, pe care intentioneaza sa il extinda la nivel global.
Acelasi grup care protejeaza consumatorii si au obtinut o decizie favorabila impotriva companiei Apple sustine ca va sesiza Comisia si in legatura cu politicile companiei Apple de reparare a iPhone. Potrivit lor, intentia lor este de a vedea daca politica Apple de inlocuire a terminalelor iPhone, fara a incerca sa le repare, este una nedreapta, deoarece consumatorii nu mai primesc inapoi dispozitivele pe care au dat banii.
Nu stiu ce sansa de reusita va avea organizatia impotriva practicilor de service a terminalelor mobile, insa in ceea ce priveste politica de restituire din App Store, era necesara trecerea la un sistem automatizat si speram ca Apple va extinde sistemul din Coreea de Sud si in celelalte tari in care App Store este disponibil pentru a evita alte procese. In luna mai a anului curent, compania Apple a inceput sa interzica actualizarile si reinstalarea aplicatiilor de pe App Store pentru utilizatorii care au obtinut restituirea sumei cheltuite pe titlurile respective.