Angela Ahrendts este, incepand cu luna mai a acestui an, vicepresedinte executiv al Apple si directorul departamentului magazine cu amanuntul si online, dupa o perioada de cativa ani in care a condus casa de moda britanica Burberry. Echipa de conducere a Apple a ales-o pe Ahrendts in aceasta functie datorita vastei ei experiente in conducerea de companii, dar si in moda, ea putand ajuta la crearea unui nou tip de magazine Apple si mai atractive pentru consumatori. In acest sens, aflam astazi ca noul vicepresedinte al companiei din Cupertino are in plan o importanta reorganizare a magazinelor cu amanuntul care sa aduca servicii pentru clienti mai bune si operatiuni eficientizate.
Potrivit informatiilor obtinute din interiorul companiei Apple, Angela Ahrendts doreste sa grupeze magazinele dupa volumul de vanzari si demografie. In prezent toate magazinele companiei din Cupertino sunt organizate dupa zonele geografice. Astfel, magazinele urmeaza sa fie grupate dupa cat de mult vand, oferind magazinelor similare aceeasi structura de conducere si aceleasi promotii in ideea de a creste vanzarile, satisfactia consumatorilor si de a eficientiza operatiunile.
Planurile ei legate de viitorul magazinelor au fost schitate intr-o nouta interna trimisa subordonatilor in care ea spunea ca doreste sa “dezvolte calatoria consumatorului online si in magazine”. Ea mai adauga ca isi doreste ca fiecare client sa fie “uimit si incantat” de o noua experienta Apple personalizata. Punand cuvintele ei in contextul noilor informatii vom observa ca reorganizarea magazinelor este unul dintre principalele planuri pe care ea le are pentru a imbunatati experienta in magazinele Apple.
In urma cu cateva saptamani va spuneam ca Ahrendts a schimbat usor structura conducerii departamentului de care se ocupa, inainte de a reorganiza si magazinele nu doar prin modul de impartire, ci si prin oferirea unei experiente mai bune pentru consumatori, eficientizarea sistemului de plati si extinderea lantului de magazine in mai multe tari de pe glob si, in special, in China. De asemenea, aflam ca ea este foarte bine vazuta in interiorul noului departament pe care il conduce si asta deoarece “are cultura Apple”, stie sa comunice foarte bine cu angajati, indiferent de rangul lor, si le asculta parerile in incercarea de a remodela toate magazinele.
Pana in anul 2016 Angela Ahrendts va supraveghea deschiderea a nu mai putin de 20 de magazine Apple cu amanuntul numai pe teritorul Chinei, in urmatoarele saptamani urmand a fi deschise patru dintre ele. Apple are deja 10 magazine in China, dar tara este una uriasa si cu un potential enorm pentru compania americana care pana acum nu a exploatat-o. Impreuna cu noile magazine din China, prezenta Apple urmeaza sa se extinda si in Italia, prin ridicarea unui magazin in orasul Mestre, care apartine regiunii Veneto, precum si in Statele Unite unde se doreste construirea unor magazine noi in cateva orase.
Prima vizita facuta de Ahrendts la deschiderea unui magazin Apple a fost la sfarsitul saptamanii trecute cand a participat la inaugurarea magazinului Apple din Omotesando, Tokyo.