Cum rezolvi problemele cu reteaua celulara de date pe iPhone sau iPad – Tutorial

In cazul in care detii un dispozitiv iPhone sau un iPad (modelul Wi-Fi + Cellular), atunci te poti conecta la o retea celulara de date numai daca planul cuprins in abonament sau cartela preplatita permite conectarea la o astfel de retea. Avand un abonament de date, vei putea sa te conectezi la Internet folosind o retea celulara de date indiferent daca mai ai sau nu disponibile unitati (pot fi puse restrictii in ceea ce priveste limita unitatilor consumate pe un interval determinat de timp chiar de catre operator). Avand o cartela preplatita, vei putea folosi Internetul pe mobil in limitele impuse de extraoptiunea aleasa sau de creditul disponibil.

Indiferent cat trafic de date iti mai permite abonamentul sau cartela (sau buzunarul) sa faci, in anumite situatii pot aparea probleme legate de accesarea retelelor celulare de date. Desi, aparent, nu cartela sau operatorul sunt vinovatii, in anumite situatii pe dispozitivele cu iOS pot aparea probleme cu conectarea la o retea celulara de date care pot fi de natura software sau hardware.

Poti urma pasii de mai jos in cazul in care pe iPhone sau iPad au aparut probleme legate de utilizarea datelor celulare. Simtomele pot fi: nicio conexiune prin reteaua celulara, cu toate ca se poate stabili o conexiune prin Wi-Fi, nu se pot incarca pagini web in Safari (sau un alt browser web), e-mailul nu poate fi utilizat prin reteaua celulara, conexiunea de date celulare este intermitenta sau lenta, terminalul nu se poate conecta la o retea 3G/4G sau primesti mesajul de alerta: „Imposibil de activat conexiunea de date celulare”.

  1. Asigura-te ca este activat traficul de date prin reteaua celulara: Configurari>Celular>Comuta butonul din dreptul Date celulare pe verde (I);
  2. Comuta dispozitivul la modul Avion timp de cateva secunde atingand Configurari>Mod Avion-verde (I). Modul Avion poate fi activat, in iOS 7, si din centrul de control;
  3. Reporeneste dispozitivul iPhone sau iPad;
  4. Verifica daca sunt introduse corect configurarile pentru datele celulare in Configurari>Celular>Retea celulara de date>Campurile APN, Nume utilizator si parola. Datele pot fi obtinute de la operatorul de telefonie mobila.
  5. Verifica daca sunt disponibile actualizari software pentru dispozitivul tau:
    1. Verifica daca exista actualizari pentru configurarile operatorului de telefonie mobila (citeste mai multe despre cum poti actualiza configurarile operatorului de telefonie mobila).
    2. Verifica daca exista o actualizare a iOS disponibila (citeste mai multe despre cum poti actualiza dispozitivul iPhone la cea mai recenta versiune a iOS)
  6. Scoate si reintrodu cartela SIM din dispozitivul iPhone sau iPad(curata eventual cartela si sertarul SIM cu o carpa uscata pentru a indeparta reziduurile depuse in timp). Asteapta conectarea la retea;
  7. In cazul in care ai activat optiunea PIN pentru SIM pe cartela introdusa in dispozitiv, incearca sa o dezactivezi (citeste mai multe despre cum poti dezactiva PIN-ul pentru SIM pe iPhone sau iPad);
  8. Reseteaza configurarile pentru retea: Configurari>General>Resetare>Resetati configurari de retea
  9. Deplaseaza-te intr-o alta locatie si incearca sa te conectezi de acolo. In cazul in care in noua locatie nu mai sunt probleme, insa ele persista in locatia originala, contacteaza operatorul de telefonie mobila pentru a-i raporta problema;
  10. Restaureaza dispozitivul la starea de telefon nou (Citeste mai multe despre cum poti restaura dispozitivul iPhone).
  11. Contacteaza operatorul de telefonie mobila in reteaua caruia te afli si verifica urmatoarele:
    1. Dispozitivul iPhone este configurat corect in contul cu planul de date curent corect;
    2. Contul tau nu este blocat;
    3. Exista mesaje de eroare specifice in jurnalele operatorului care pot stabili cauza aparitiei problemei.

In cazul in care niciuna dintre solutiile de mai sus nu au ajutat la rezolvarea problemei, atunci cauza ei este una hardware (a telefonului) si va trebui sa duci dispozitivul fie la service-ul autorizat al operatorului, fie la un service autorizat Apple. Iti recomand sa nu duci dispozitivul iPhone la service-ul GSM de la coltul blocului.

 

Daca aveti intrebari, neclaritati sau doriti sa propuneti un tutorial, lasati un comentariu mai jos in aceasta pagina sau un mesaj pe forum.

 

Alex Popahttps://itutorial.ro
Redactor-șef și fondatorul iTutorial.ro.

Sugestii de articole

1 COMENTARIU

  1. Buna ziua. Am o problema. Nu pot dezactiva datele celulare. Adica le dezactivez, dar dupa ce deblochez telefonul, iar sunt activate datele celelare. Am resetst telefonul, dar nu s-a rezolvat problema

LASĂ UN COMENTARIU

Introdu comentariul tău
Introdu numele tău aici

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articole similare

URMĂREȘTE-NE

21,060FaniÎmi place
8,531CititoriConectați-vă
373CititoriConectați-vă
92AbonațiAbonați-vă

Cele mai recente articole

HomePod 14 beta 2 permite schimbarea serviciilor implicite pentru muzică, podcasturi și cărți audio

Actualizarea software HomePod 14.0 este furnizată de către Apple unor membri ai AppleSeed, iar în cursul nopții trecute aceștia au primit cea de-a doua...

tvOS 14 beta 2 a fost lansat pentru Apple TV

tvOS 14 beta 2 a fost lansat de către Apple marți seară și este disponibil pentru toți dezvoltatorii de aplicații înregistrați pe Apple Developer...

watchOS 7 beta 2 a fost lansat pentru Apple Watch

watchOS 7 beta 2 a fost lansat marți seară pentru Apple Watch. Noua actualizare sosește la două săptămâni distanță de WWDC 2020 și watchOS...

Vrei să fii la curent cu ultimele noutăți din lumea Apple?

Abonează-te la newsletter-ul nostru pentru a primi pe e-mail ultimele articole publicate pe iTutorial.ro!

*După ce ai completat adresa de e-mail și apăsat butonul „MĂ ABONEZ”, vei primi pe acea adresă de e-mail un mesaj în care va trebui să confirmi înscrierea la newsletter-ul nostru.