Apple incepe sa isi creeze singura reclamele produselor

0
342

Compania Apple a facut in ultimele luni, in liniste si secret, o schimbare care se observa in ceea ce priveste calitatea ultimelor reclame de promovare a produselor care au fost un adevarat succes spre deosebire de cele din anii trecuti. Compania din Cupertino a inceput sa produse singura reclame si sa se bazeze tot mai putin pe agentiile de publicitate TBWA/Chiat/Day si Media Arts Lab, ne informeaza Bloomberg.

[youtube=https://www.youtube.com/watch?v=VtvjbmoDx-I]

In stirea publicata pe site-ul agentiei de stiri descoperim ca schimbarea vine dupa ce Phil Schiller, vicepresedinte executiv si directorul departamentului de marketing al Apple, lua in calcul la inceputul anului 2013 renuntarea la parteneriatul cu TBWA. Acest lucru reiesea si dintr-o serie de e-mailuri prezentate in cadrul ultimului proces dintre Apple si Samsung, echipa de marketing a Apple fiind ingrijorata de o serie de reclame ale coreenilor, care au avut mult succes. Partea interesanta este ca relatia dintre Apple si agentia de publicitate este de foarte lunga durata, Chiat/Day  si Apple colaborand pentru a crea iconica reclama din 1984 pentru a promova Macintosh (urmareste-o mai sus). Relatiile dintre Apple si Chiat Day s-au racit dupa moartea lui Steve Jobs in anul 2011, deoarece dupa o serie de reclame de un oarecare succe in care o serie de celebritati prezentau modul de functionare al Siri, agentia de publicitate a venit cu niste reclame criticate, printre care se numara si „Genius TV”.

[youtube=https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=jUjygrhGdjk]

Din momentul in care au vazut lipsa de creativitate a agentiei de publicitate, cei de la Apple au inceput incet sa isi construiasca propria echipa insarcinata cu crearea de reclame, angajand o serie de experti din industrie care sa ii ajute sa isi regaseasca reclamele de succes de altadata.

[youtube=https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=jiyIcz7wUH0]

Cu toate ca s-a bazat mai mult pe propria echipa de publicitate, compania Apple nu a incheiat parteneriatul cu celelalte. Poate cea mai de succes colaborare dintre Apple si TBWA, dupa efectuarea schimbarii, este campania publicitara „Versul tau” prin care este promovata tableta iPad si modul in care este ea folosita prin prezentarea povestilor impresionante unor oameni mai mult sau mai putin cunoscuti.

Apple a testat si o promovare printr-un canal diferit lansand o campanie publicitara de promovare a iPhone 5c pe Tumblr.De asemenea, compania Apple si-a promovat produsele si pe anumite mari site-uri web de peste Ocean. Aceste schimbari distantiaza Apple de preferintele lui Steve Jobs, in perioada caruia erau publicate numai reclame TV si in revistele sau ziarele tiparite. Cu toate ca lui Steve Jobs nu ii suradea ideea unor reclame de slaba calitate publicate online sau pe retelele sociale, noua echipaare o alta viziune si ramane de vazut in anii care urmeaza cum vor evolua lucrurile.

Intorcandu-se la tipul de reclame care fac apel la emotie si prezinta calitatea produselor impreuna cu modalitatile nelimitate de utilizare a lor, compania Apple a avut succes pana acum, iar pe viitor este posibil sa vedem si alte campanii publicitare de succes.

- Reclamă -