Daca va gandeati ca Apple si-a cheltuit toata rezerva de fonduri pentru achizitii pe acest an, dupa ce a cumparat intreaga companie Beats pentru suma totala de 3 miliarde de dolari, atunci s-ar putea sa va inselati. Potrivit unei informatii obtinute de TechCrunch, Apple a achizitionat Spotsetter, un motor social de cautare creat pentru a oferi recomandari personalizae privind locatiile pe care ar trebui sa le vizitezi. Aplicatia Spotsetter, eliminata de curand de pe App Store, oferea utilizatorilor recomandari personalizate pentru cele mai grozave locatii in care sa mananci, bei, cumperi sau sa te distrezi prin intermediul retelelor de socializare.
Aplicatia folosea datele furnizate de retele sociale precum Facebook, pentru ca, pe baza check-in-urilor date de prieteni, sa iti afiseze locatii recomandate de prieteni situate in aproprierea ta, incluzand rezultate personalizate dupa gusturile si increderea fiecaruia dintre utilizatori. Baza de date a aplicatiei Spotsetter era destul de larga, mai ales pentru SUA, incluzand milioane de locuri de interes si avand algoritmi capabili sa ofere utilizatorilor recomandari pentru fiecare dintre aceste locuri, mai ales daca ele au fost vizitate in trecut de prietenii lor.
Potrivit celor de la TechCrunch, Apple ar intentiona sa foloseasca tehnologia Spotsetter in aplicatia Harti, care ar putea avea pe viitor recomandari legate de locurile pe care ti-ar placea sa le vizitezi. Deocamdata achizitia nu a fost confirmata de catre Apple si nici nu se stie care este suma cheltuita de catre Apple, dar se stie ca fondatorii serviciului, Stephen Tse si Johnny Lee, si-au actualizat profilele de pe LinkedIn pentru a reflecta noile roluri pe care le ocupa in cadrul Apple.