Se zvoneste ca iPhone 6 va avea un ecran cu o diagonala mai mare, pe zi ce trece informatiile potrivit carora dispozitivul va avea un ecran de 4,7 inch si chiar, intr-o versiune diferita, de 5,5 inch fiind tot mai credibile. Implementand un ecran cu o diagonala mai mare in telefonul sau, Apple va trebui sa imbunatateasca si rezolutia lui pentru a mentine sau chiar mari calitatea ecranelor modelelor anterioare. Ieri va spuneam de ce este foarte probabil ca iPhone 6 sa aiba un ecran de 4,7 inch la o rezolutie de 1704 x 900 pixeli si o densitate a pixelilor de peste 400 pixeli per inch. Avand un ecran cu o rezolutie mai mare, utilizatorii se tem sa nu existe problema intalnita odata cu lansarea iPhone-urilor cu ecran Retina, pe care aplicatiile neoptimizate se vedeau pixelat sau incetosat. Un utilizator al unui forum argumenteaza de ce acum vom intalni dor jumatate din problema lansarii iPhone 4 cu ecran Retina.
Se spune ca Apple a ales pentru iPhone 6 sa tripleze rezolutia de baza, trecand de la rezolutia de baza dublata de pe actualele modele. In 2010, cand s-a trecut de la ecranele normale la cele Retina, lucrurile stateau destul de simplu, intrucat noul dispozitiv avea o rezolutie dubla fata de vechile modele, asa ca Apple a ales sa afiseze chiar si aplicatiile neoptimizate, nu la rezolutia lor nativa, ci la una dublata pentru a acoperi intreg ecranul. Trecerea la o rezolutie triplata de la una dublata (mai mare de 1,5 ori) nu ar mai pune acele probleme pentru aplicatiile optimizate pentru rezolutia ecranelor Retina ale dispozitivelor de 4 inch.
Practic, acum ecranele vor avea o rezolutie cu 50% mai mare decat cea a modelelor anterioare, si nu cu 100% mai mare cum s-a intamplat in 2010. Asta inseamna ca, desi vor fi afisate usor mai pixelat, elementele vor arata mult mai bine decat atunci cand rezolutia le-a fost dublata. Adaugand asta la faptul ca densitatea pixelilor pe noile modele de iPhone va fi chiar si mai mare, vom observa ca diferenta calitatii dintre o aplicatie optimizata si una neoptimizata va fi si mai mica.
Desigur, Apple va forta dezvoltatorii sa lanseze aplicatii optimizate pentru noile rezolutii ale ecranelor, asa ca perioada in care unele aplicatii ar putea arata putin cam incetosat va fi una mica, interesul fiind si al dezvoltatorilor de a beneficia de ecranele mai mari. Este posibil ca dupa WWDC 2014 Apple sa ofere dezvoltatorilor o serie de instrumente care sa permita pregatirea aplicatiilor pentru rezolutii noi astfel incat trecerea sa fie una si mai subtila.