Cum verifici daca un iPhone, iPad, iPod touch sau Mac mai este in garantie

Atunci cand cumperi un iPhone, iPad, iPod touch sau Mac nou vei primi un an sau doi de garantie de la Apple sau de la magazinul din reteaua caruia l-ai cumparat. Mai mult decat atat, vei putea achizitiona o extindere a garantiei numita AppleCare sau AppleCare+din magazinele Apple, sau care poarta o alta denumire, in functie de magazinul de la care le-ati cumparat. Pe baza garantiei, atunci cand produsul se defecteaza, iar defectul nu a fost provocat de tine (lovire, pastrarea in conditii improprii, etc.), el va fi reparat sau, mai degraba, inlocuit cu unul nou (reconditionat) gratuit, in caz contrar cheltuielile fiind suportate de tine.

In cazul in care ai un dispozitiv Apple si nu stii daca el se mai afla inca in perioada de garantie sau daca pachetul AppleCare a expirat, atunci vei putea oricand sa verifici, pe site-ul Apple daca el se mai afla inca in perioada de garantie sau daca nu. Aceasta procedura este recomandata mai ales in cazul in care iti cumperi un dispozitiv iOS sau OS X nou (de la un vanzator ambulant) sau la mana a doua, si doresti sa vezi daca el mai beneficiaza de garantie, asa cum sustine vanzatorul sau.

Nota: Pasii de mai jos pot fi urmati pentru orice produs sau accesoriu Apple, inclusiv o statie de baza AirPort, un monitor Thunderbolt, un Apple TV, un oarecare iPod, etc.

Cum verifici daca un iPhone, iPad, iPod touch sau Mac mai este in perioada de garantie

  1. Cauta numarul de serie al dispozitivului Apple. In cazul in care este un dispozitiv cu iOS, acceseaza Configurari>General>Informatii>Numar serial. In cazul in care este un Mac, acceseaza meniul Apple din bara de meniu>Despre acest Mac>Informatii suplimentare>Numar serial (sectiunea Privire de ansamblu). Daca doresti o alta modalitate de a gasi numarul serial, acceseaza site-ul Apple.Informatii iOS nr serial imeiCaptură de ecran din 2014.05.10 la 18.18.14
  2. Introdu urmatorul link in browserul web (Safari) de pe computerul, telefonul sau tableta ta: https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do;
  3. Introdu numarul de serie sau IMEI-ul produsului Apple gasit la pasul 1 in campul special;asistenta service garantie
  4. Acum va aparea o pagina in care ti se va spune daca dispozitivul mai este sau nu acoperit de garantie, daca are o data valida de cumparare si daca a expirat sau nu asistenta prin telefon.asistenta service garantie

Important: Produsul a carui garantie doresti sa o verifici trebuie sa aiba o data valida de cumparare, deci sa fi fost activat. In cazul unor accesorii, este foarte probabil ca data valida de cumparare sa nu fie cunoscuta de Apple intrucat ele nu au un proces de activare sau inregistrare. In acest caz, ti se va cere sa introduci manual data de cumparare.

Exemplu de informatii afisate pentru un dispozitiv iPhone care beneficiaza de o garantie de 24 de luni. Citeste mai jos pentru a afla de ce este afisat ca fiind iesit din garantie.
Exemplu de informatii afisate pentru un dispozitiv iPhone care beneficiaza de o garantie de 24 de luni. Citeste mai jos pentru a afla de ce este afisat ca fiind iesit din garantie.

Nota: Apple va calcula, pe baza datei de activare, garantia pe un an de zile, potrivit politicii pe care o au in majoritatea tarilor in care au deschise magazine. Data de garantie indicata de Apple este una estimata si nu este calculata din momentul achizitionarii produsului. Trebuie stiut ca legislatia romana prevede ca produsele electronice sa aiba o garantie de 24 de luni, asa ca produsele cumparate de la reselleri pot fi in garantie sau in asa-numita „garantie de conformitate” chiar daca ele figureaza ca iesite din garantie. De asemenea, anumiti comercianti ofera pachete de extindere a garantiei cu un an, doi ani, etc. pentru produsele comercializate, aceasta nefiind cunoscuta de Apple. Asadar, daca produsul este cumparat dintr-un magazin Apple (nu de la reseller!), atunci datele indicate de Apple sunt corecte 100%, dar daca este cumparat dintr-un alt magazin care ofera garantie intr-un service partener (autorizat de Apple sau nu), atunci este posibil sa existe necomformitati, iar cea mai buna dovada pe care ati putea cere-o sau oferi-o, dupa caz, ar fi factura si certificatul de garantie.

 

Daca aveti intrebari, neclaritati sau doriti sa propuneti un tutorial, lasati un comentariu mai jos in aceasta pagina sau un mesaj pe forum.

Alex Popahttps://itutorial.ro
Redactor-șef și fondatorul iTutorial.ro.

Sugestii de articole

17 COMENTARII

  1. Am un telefon iPhone 6s care inca este in garantie pana in 11.03.2017 si are probleme cu bateria.Firma de unde am cumparat telefonul nu mai exista. Unde pot duce telefonul in service pe baza garantiei ?

  2. Salut,am cumaprat un telefon Iphone 6s (sigilat),iar cand verific garantia, imi apare „Validează data achiziționării produsului” ,posibil sa nu-si fi facut update’ul in baza de date,doar ce l-am activat

  3. Buna! Vreau sa cumpar un iphone 6s plus, iar vanzatorul mi-a spus ca acesta a fost inlocuit in decembrie pe baza garantiei. am verificat imei ul telefonului, iar la garantie scrie „Granție reparații și service: Nu se aplică legislația privind protecția consumatorilor (achiziție internațională)”.
    Asta inseamna ca a fost folosita garantia?

    • Se poate ca iPhone-ul să nu mai fie în garanție. Totuși, dacă a fost înlocuit la un service autorizat Apple, atunci au fost acordate trei luni de garanție pentru unitatea înlocuitoare, iar dacă anterior mai avea garanție internațională Apple pentru o perioadă de timp mai mare decât cele trei luni oferite standard la înlocuire, atunci garanția aceea va rămâne valabilă. Dacă, în schimb, a fost cumpărat din România cu 24 de luni garanție și a fost înlocuit în service-ul agreat de vânzător – sau la un service autorizat Apple -, atunci garanția inițială de 24 de luni va continua să curgă până în momentul expirării termenului.
      În perioada în care este în garanție, nu există o limită a numărului de ori în care îl poți înlocui sau repara pe baza acelui certificat, atât timp cât respecți condițiile de garanție și ai actele necesare cerute de furnizorul de servicii.

      • Vanzatorul mi a spus ca telefonul, odata inlocuit, nu mai beneficiaza de garantie, ceea ce mi s a parut ciudat. Mi a dat imei ul sa verific asta, dar nu am inteles exact daca la telefoanele care au beneficiat de garantie scrie chestia aia.
        Spusese ca telefonul a fost inlocuit in octombrie, dar totusi a spus si ca nu ar mai fi beneficiat deloc de garantie dupa inlocuire. Nu stiu ce sa cred.

        • Vânzătorul poate spune ce dorește el… Eu am precizat procedura standard la service-urile autorizate Apple, precum și puțin din procedura celorlalte (care se conformează legislației românești în vigoare). Nu am de unde să știu de unde a cumpărat el iPhone-ul sau unde l-a înlocuit și pe baza cărei garanții.
          Totuși, având în vedere că a fost înlocuit în luna octombrie, garanția de trei luni acordată de Apple a expirat deja (repet, presupunând că a înlocuit iPhone-ul într-un service autorizat Apple sau direct la Apple), deci iPhone-ul ar mai putea fi în garanție DOAR dacă vânzătorul i-a acordat la achiziție garanție de 24 de luni (sau mai mult; însoțit doar de certificatul de garanție și, eventual, cutie).
          Așadar, întreabă vânzătorul doar dacă are un certificat de garanție valabil la iPhone și bonul. Dacă nu are, atunci iPhone-ul nu mai este în garanție (având în vedere și ceea ce îți apare la verificarea pe site-ul Apple).

  4. Buna seara! am intrebare, cred ca este in afara subiectului, dar sper ca ma poti ajuta.
    Cum pot verifica daca un telefon sigilat este furat? As vrea sa cumpar unul, dar ma gandesc ca daca este furat si voi avea nevoie sa folosesc garantia, voi avea probleme

    • În lipsa unui sistem centralizat, public, cu informații despre furturile raportate este foarte dificil să determini exact dacă dispozitivul pe care dorești să îl cumperi este furat sau nu. Cât despre garanție, dacă te referi doar la cea internațională de un an oferită de către Apple, ei bine politica lor este destul de generoasă, așa că în principiu nu ar trebui să apară probleme (sincer să fiu, din experiența mea nu știu să fi fos refuzată repararea unui dispozitiv iOS într-un service Apple, invocându-se ca și motiv furtul; am văzut, în schimb, pe internet, cazuri mai multe de persoane nemulțumite că dispozitivele lor furate au fost înlocuite de hoți pe baza garanției internaționale Apple în service-uri autorizate sau direct la Apple).

LASĂ UN COMENTARIU

Introdu comentariul tău
Introdu numele tău aici

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articole similare

URMĂREȘTE-NE

20,991FaniÎmi place
8,531CititoriConectați-vă
378CititoriConectați-vă
92AbonațiAbonați-vă

Cele mai recente articole

iPad 8 este disponibil la precomandă în România – iată la ce pret

S-a dat startul precomenzilor pentru iPad 8 în România! În aceeași zi în care noul model de iPad accesibil a fost lansat în aproximativ...

Apple Watch Series 6 și Apple Watch SE sunt disponibile la precomandă în România – iată la ce pret

S-a dat startul precomenzilor pentru Apple Watch Series 6 și Apple Watch SE în România! În aceeași zi în care noile modele Apple Watch...

tvOS 14.2 beta 1 a fost lansat pentru Apple TV HD și Apple TV 4K

Apple a lansat tvOS 14.2 beta 1 pentru dezvoltatorii de aplicații. Noua versiune de prelansare a sistemului de operare pentru Apple TV sosește la...

Vrei să fii la curent cu ultimele noutăți din lumea Apple?

Abonează-te la newsletter-ul nostru pentru a primi pe e-mail ultimele articole publicate pe iTutorial.ro!

*După ce ai completat adresa de e-mail și apăsat butonul „MĂ ABONEZ”, vei primi pe acea adresă de e-mail un mesaj în care va trebui să confirmi înscrierea la newsletter-ul nostru.